12 sie 2024
Innowacja to nie tylko modne słowo na dynamicznym rynku piekarskim, cukierniczym i czekoladowym. Wprowadzanie nowych, wzbudzających emocje produktów i usług jest kluczowe dla przyciągania konsumentów oraz wypracowywania niszy na konkurencyjnym rynku.
Zrozumienie pojawiających się trendów i dostosowanie się do nich jest konieczne, aby pozostawać na bieżąco. Właśnie dlatego w Taste Tomorrow śledzimy trendy kształtujące naszą branżę. Przygotowaliśmy listę trzech najważniejszych usprawnień, które warto mieć na uwadze podczas wprowadzania innowacji i opracowywania nowych produktów. Głęboki temat? Zanurzmy się razem!
Wygodne oferty, których klienci po prostu nie mogą się oprzeć
AI rewolucjonizuje branżę spożywczą. Nie tylko przy produktach z chwytliwymi zabiegami marketingowymi, takimi jak napój Coca–Cola Y3000 drink z smakiem i projektem opakowanie generowanym przez AI, ale przede wszystkim w obsłudze klienta i procesach wewnętrznych. Istnieją sklepy wspomagane sztuczną inteligencją, narzędzia AI wspomagające prognozowanie sprzedaży, rozwiązania AI do składania zamówień oraz aplikacje oparte na AI, które pomagają w zwiększaniu sprzedaży. Wszystkie wymienione opcje sprawiają, że życie konsumentów staje się łatwiejsze.
Weźmy na przykład Aramark 24/7 Quick Eats store na kampusie uniwersyteckim w Kanadzie. Tamtejsi studenci, którzy mają ochotę na przekąskę podczas nocnej sesji zakuwania, mogą wejść do sklepu, wziąć ciastko i po prostu wyjść, nie przechodząc przez kasę ani nie tracąc czasu na płacenie za zakupy. Mogą nawet nie przerywać czytania książki podczas wykonywania tej czynności. Innowacyjny sklep bez kas nie wymaga obecności personelu i daje prognozę na przyszłość spożywczego handlu detalicznego, w którym wygoda spotyka się z innowacją.
Liczba konsumentów, którzy chcą, aby sklepy były znacznie bardziej zautomatyzowane, wzrosła z 35% w 2018 roku do obecnie 42%. Na szczęście dla nich sztuczna inteligencja rewolucjonizuje usługi gastronomiczne oraz handel detaliczny, oferując niezrównany poziom wygody i spersonalizowania doświadczeń.
Wiele punktów gastronomicznych eksperymentuje z technologią AI, aby budować silniejszą relację klientów z marką i umacniać ich lojalność. Najważniejszą bronią, jakiej mogą użyć do zdobycia serc konsumentów, są spersonalizowane oferty, takie jak ekskluzywne menu czy po prostu oferta na kawę i pączka we właściwym miejscu i czasie. Starbucks z powodzeniem wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zwiększyć częstotliwość wizyt i wydatków w swoich lokalach, głównie poprzez dobrze przemyślany program lojalnościowy. Miliony nowych członków każdego miesiąca dołączają do programu kawiarni, aby skorzystać z specjalnych ofert i nagród, na czym korzystają wszyscy.
Oryginalne produkty tworzone we współpracy są sposobem to sposób na przyciągnięcie publiki przy ograniczonym budżecie
Zaskakujące produkty wydane we współpracy przyciągają uwagę konsumentów i szturmem zdobywają branżę. Współprace, które jeszcze kilka lat temu były nie do pomyślenia, są teraz na topie. Współpraca McDonald's z marką kosmetyczną? Dlaczego nie, teraz możesz kupić zestaw do manicure z frytkami i burgerem. Produkt wydany przez markę makaronów Fauchon we współpracy z Heinz Tomato Ketchup to żart? Z pewnością, lecz oto TomaCaron. Im bardziej kontrowersyjnie, tym lepiej. Współprace nadają świeży, ekscytujący rys tradycyjnym produktom, oferując konsumentom unikalne i niezapomniane wrażenia.
Często wdawanie bardzo limitowanych kolekcji - jak np. zaledwie 57 pudełek makaronów z ketchupem pomidorowym - zdają się być motywowane ponadczasowym przekonaniem, że nie ważne, jak o nas mówią, byle mówili, jednak to odbierałoby należną chwałę działom marketingu. Zaskakiwanie lub szokowanie konsumentów jest najlepszym sposobem na zjednanie sobie algorytmów aplikacji mediów społecznościowych i dotarcie do nowych odbiorców.
Jeśli współpracujesz z inną marką, oznacza to, że jesteś zauważany także przez jej obserwujących. Dlatego właśnie takie szalone współprace stają się inteligentnym sposobem na wybicie się przy ograniczonym budżecie. Kolejny przykład to czekoladki na walentynki z dodatkiem brokułów, które producent Tender-Stems stworzył we współpracy z Chococo. Pomysł tak niespodziewany i ekstrawagancki, że przyniósł ogromny rozgłos, do tego darmowy, co wcale nie bywa łatwe do osiągnięcia, kiedy jest się hodowcą brokułów.
Odważne, wielowymiarowe doznania smakowe są NA TOPIE
Dotychczasowe granice ofert piekarni i cukierni są coraz silniej przesuwane, by pobudzić zmysły konsumentów. Łączenie klasycznych wypieków i wyrobów cukierniczych w słodkie hybrydy – takie jak cronut, cruffin i brookie – stało się coraz bardziej powszechne. Teraz konsumenci tłumnie gromadzą się wokół innowacji jeszcze odważniejszych – połączeń słodkich i słonych smaków w formatach hybrydowych, którym ciężko się oprzeć. Podwójna innowacja!
Dodanie składnika słonego nadaje słodkości kompleksowość i głębię, wystarczy pomyśleć o babeczkach z syropem klonowym i bekonem, deserowych muszelkach taco, focaccii z karmelizowaną cebulą, gruszką i gorgonzolą oraz pikantnych zakręconych ciasteczkach miodowo-czosnkowych. Dohnut London – wcześniej znany z wyłącznie słodkich pączków – teraz posiada w ofercie produkt taki jak dagel, czyli słony pączek wypełniony serem śmietankowym i szczypiorkiem, oprószony mieszanką przypraw typu „Everything Bagel”.
Sieć restauracji casual dining Walk-On's idzie o krok dalej ze swoim połączeniem burgerów i pączków. Ich nowe Beignet Cheeseburger Sliders łączy dwa słodkie kreolskie pączki z ręcznie robionymi kotletami burgerowymi, boczkiem i roztopionym serem. Odważna kombinacja smaków słonych i słodkich, która oddaje hołd korzeniom pochodzącej z Luizjany marki. Pączki są nawet posypane cukrem pudrem!
Taste Tomorrow to największy na świecie ekosystem pomagający zrozumieć konsumentów w branży piekarniczej, cukierniczej oraz na rynku wyrobów czekoladowych. Stałe śledzenie lokalnych i globalnych zachowań, postaw oraz wyborów konsumentów dostarcza cennych, głębokich wniosków. Dzięki tym danym możemy śledzić ewolucję trendów i odkrywać nowe. Dowiedz się więcej o naszej metodologii.
Dołącz do tysięcy profesjonalistów z branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej, którzy traktują Taste Tomorrow jako źródło inspiracji. Nie pozwól, by coś Cię ominęło – zapisz się teraz do naszego newslettera i stwórz bardziej trafne innowacje produktowe.