2 sty 2023
Staje się coraz bardziej oczywiste, że jedzenie na bazie składników roślinnych to nie tylko szum reklamowy. Coraz więcej osób postrzega ją jako dietę przyszłości. Więc jeśli nie masz jeszcze żadnych produktów bezmlecznych i bezmięsnych w swojej ofercie, te 5 spostrzeżeń z badania konsumenckiego Taste Tomorrow na temat konsumpcji roślinnej może skusić Cię do rozpoczęcia pracy nad zbudowaniem oferty roślinnej.
Żywność pochodzenia roślinnego podbija półki supermarketów na świecie. Popyt konsumentów nie jest to zaskoczeniem. Według naszych badań konsumenckich wśród 40 000 konsumentów na całym świecie co trzecia osoba kupuje co tydzień wegańskie wersje produktów spożywczych. Widzimy, że ten trend jest największy w Ameryce Południowej, gdzie 37% konsumentów co tydzień kupuje produkty roślinne. Europa i region Azji i Pacyfiku zajmują drugie i trzecie miejsce, gdzie 35% i 32% kupujących wybiera produkty wegańskie. W Ameryce Północnej zainteresowanie konsumpcją roślinną jest nadal znacznie niższe: tam notuje się zaledwie 22% kupujących tygodniowo.
Between 2020 and 2026 the plant-based food market is predicted to triple in size, according to Statista. In 2026 the total market value could reach 94,2 billion dollars, only to further grow towards a whopping 161,9 billion dollars in 2030.
This growth comes from an increase in consumer demand, but also an incredible rise in product launches with a plant-based claim. Mintel data shows a 700% growth in the number of packaged consumer goods product launches between 2015 and 2021. In 2021, almost 12% of all new product launches had a plant-based claim.
Dlaczego konsumenci sięgają po napoje migdałowe zamiast mleka krowiego lub przekąskę na bazie kalafiora zamiast skrzydełek z kurczaka? Wyniki naszego badania konsumenckiego Taste Tomorrow pokazują, że istnieje wiele powodów. 60% konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że dieta roślinna ma pozytywny wpływ na środowisko. Ale motywacja może być również mniej bezinteresowna - 56% osób zgadza się, że jedzenie produktów roślinnych jest zdrowsze niż jedzenie produktów pochodzenia zwierzęcego.
W ramach naszej platformy badań konsumenckich Taste Tomorrow śledzimy konwersjacje online dotyczące jedzenia. Obserwujemy, że jedzenie roślinne jest największym trendem, zarówno pod względem liczby rozmów, jak i tempa, w jakim się rozwija. Odnotowano wzrost z 26 do 31% wzmianek online o żywności pochodzenia roślinnego. Są to głównie konsumenci dzielący się przepisami i wskazówkami dotyczącymi wegańskiego jedzenia, na przykład zamienników produktów pochodzenia zwierzęcego lub roślinnych wersji klasycznych potraw. Najwięcej konwersacji na temat roślin widzimy w języku angielskim, portugalskim, niemieckim i francuskim.
Pokolenie "Z" nadchodzi! Pokolenie ludzi urodzonych mniej więcej w latach 1995-2007 staje się rynkiem, z którym trzeba się liczyć. I bardzo pragną żywności pochodzenia roślinnego. Według Forbesa 65% pokolenia Z uważa żywność pochodzenia roślinnego za atrakcyjną, a 3 na 4 młodych ludzi twierdzi, że ogranicza spożycie mięsa. W Wielkiej Brytanii jedna czwarta osób w wieku 18-24 lat powiedziała, że przeszła na weganizm w ciągu ostatniego roku, wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjską firmę BOL Foods. W Stanach Zjednoczonych 60% pokolenia Z zgłosiło gotowość do oparcia swojej diety na żywności zawierającej więcej produktów pochodzenia roślinnego. To są potencjalni klienci, których nie chcesz przegapić: według badań Packaged Facts siła nabywcza pokolenia Z może przekroczyć 3 biliony dolarów, a co najmniej jedna czwarta ich wydatków idzie na żywność.
Wegańskie burgery, lody bez zawartości mleka i czekolada na bazie składników roślinnych. Konsumenci, którzy przechodzą na weganizm, nie chcą rezygnować ze swoich przyjemności.
Poznaj nasze receptury smacznych wypieków wegańskich:
Pączek wegański z nadzieniem o smaku advocat
Taste Tomorrow to największy na świecie ekosystem służący zrozumieniu konsumentów w branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej. Śledzenie lokalnych i globalnych zachowań, postaw i wyborów konsumentów zapewnia nam cenne, dogłębne spostrzeżenia. Jesteśmy w stanie wykorzystać te spostrzeżenia do śledzenia ewolucji trendów i odkrywania nowych, pomagając Twojej firmie pozostać w kontakcie z klientami i odkrywać nowe możliwości.