3 tekstury przejmujące scenę w innowacjach cukierniczych, piekarniczych i czekoladowych

12 sie 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

W Taste Tomorrow oferujemy nieustanne wsparcie i inspirację dla branży spożywczej, bazując na kompleksowych, stałych analizach konsumenckich. Według naszych najnowszych danych tekstura stała się kluczowym punktem dla konsumentów, wpływając na ich zainteresowania i kształtując ich preferencje. Od ciągnących się pączków z nadzieniem przez chrupiące croissanty XXL po ultra-puszyste bułki brioche, tekstura to coś więcej niż najnowszy trend! To ona definiuje dzisiejsze wybory konsumentów.

Pragniesz uzyskać innowacyjne, uwielbiane przez klientów tekstury, które podbiją Instagram? Zainspiruj się tymi 3 doświadczeniami sensorycznymi:

1. Ciągnąca się konsystencja

Dłuższe i przyjemniejsze doznanie smakowe

Przepis na ciasteczka karmelowe z gochujang z New York Times Cooking po publikacji bardzo szybko stał się viralem. Nie tylko ze względu na połączenie pikantnych i słodkich smaków, ale przede wszystkim dzięki ich cudownej tekstury: chrupiącej na zewnątrz i ciągnącej się w środku. Choć ciągnąca się tekstura tradycyjnie nie była na pierwszym planie w świecie zachodnich wypieków, teraz jej popularność wzrasta. Popyt na kouign-amann, pączki mochi i Pao de Queijo (brazylijski chlebek serowy) dowodzi ewolucji preferencji konsumentów oraz pragnienia bardziej zróżnicowanych i luksusowych doświadczeń kulinarnych. 

Zwłaszcza w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Indiach i Australii miłość do ciągnących się wypieków kwitnie. Zmiana ta częściowo wynika z globalnych wpływów kulinarnych, takich jak japońskie mochi, tajwańska herbata bąbelkowa i indonezyjski kue lapis. Atrakcyjność ciągnących się konsystencji polega na ich zdolności do zapewnienia dłuższego i przyjemniejszego doświadczenia kulinarnego poprzez długotrwałe utrzymywanie się smaków na podniebieniu. Zwiększa to ogólną satysfakcję czerpaną ze spożywania wypieku lub ciastka. 

Kolejnym powodem, dla którego ciągnąca się konsystencja zyskała w oczach klientów, jest popularność klasycznego canelé. Typowy francuski wypiek z chrupiącą skórką z karmelu i ciągnącym się wnętrzem został ulepszony w koreańskich piekarniach. Zaczęto tam nadziewać canelés, aby nadać im bardziej apetyczną konsystencję i smak. Trend ten dotarł do piekarni takich jak Kudo w Melbourne, które sprzedają nadziewane canelés w ciekawych smakach, takich jak pandan i taro, Ferrero Rocher, matcha oraz herbata jaśminowa z brzoskwinią i maliną.

2. Struktura warstwowa

Delikatne warstwy oferują najwyższy poziom rozkoszy.

Czy istnieje coś bardziej satysfakcjonującego niż rozdzieranie croissanta? Złocista skórka pęka, ujawniając nieskończoną liczbę warstw maślanego ciasta.  Urok struktury warstwowej tkwi w jej delikatnej strukturze opartej właśnie na warstwach, które łatwo się kruszą lub rozpadają podczas gryzienia, dzięki czemu doświadczamy wypieku wszystkimi zmysłami. Unikalna struktura wzbogaca ogólne doznania smakowe, dodając im złożoności i głębi, a jednocześnie angażując zmysły dzięki swoim wizualnym i fizycznym cechom. Liczne wyjątkowo udane i popularne hybrydowe wyroby, które osiągnęły status viralu, posiadają wspólną cechę: warstwowe struktury przypominające klasyczne wypieki, takie jak croissanty. 

Obecnie internauci zachwyceni są olbrzymim croissantem XXL o wartości 25 funtów, który jest dwukrotnie większy od głów tych, którzy prezentują go na TikToku. Ogromny rozmiar wyrobu, którego autorem jest Philippe Conticini sprawia, że ma od wyjątkowo dużo warstw. Kolejnym hitem jest płaski croissant, znany także jako „smashed croissant”, który pochodzi z Korei, ale zdobył popularność również za oceanem. Niesmażone ciasto jest obtaczane w cukrze i wciskane między dwie blachy, tworząc płaską i chrupiącą karmelizowaną skórkę, którą następnie zanurza się w czekoladzie. Tłumy oszalały na ich punkcie!

Dowodem na atrakcyjność warstwowości i chrupkości jest nie tylko popularność croissantów. Dostrzegamy też wykwintne zawijane roladki (palmiers) z nadzieniem takim jak boczek, ser, pesto czy karmelizowana cebula. Popularność placków cebulowych (scallion pancakes) to kolejny przykład, podobnie jak viralowe „odwrócone” puchate tarty z ciastem francuskim. Każdy z tych przysmaków cieszy wzrok konsumentów urokiem niekończących się warstw i niesamowitym doznaniem podczas wgryzania się w nie. 

3. Przenikające się tekstury

TSensualne hybrydowe połączenie

THybryda piekarnicza stanowi samodzielną kategorię produktów, ale wcześniejsze trendy skupiały się zazwyczaj na formacie takim jak: cruffin, croffle czy mochidonut, które stanowią eksperyment z konkretną formą wypieku. Obecnie natomiast obywa się przesunięcie trendów w stronę hybryd, które łączą w sobie różne tekstury.

 

Weźmy na przykład cookie dough croissant, czyli „crookie”. Ten trend z TikToka nie polega na przedstawieniu klasycznego croissanta w nowej formie, lecz na innowacyjnym połączeniu chrupiącego croissanta z ciastem z kawałkami czekolady. Croissant o chrupiącej skórce, wypełniony ciągnącym się ciastem z kawałkami czekolady i zwieńczony chrupiącym ciastkiem.

Podobnie rzecz się ma babeczkami pizzowymi który można znaleźć na półkach zamrażarki supermarketów w całych USA po ich pojawieniu się w programie telewizyjnym Shark Tank. Ta przepyszna przekąska opisana jest na opakowaniu jako „chrupiąca, maślana, ciągnąca”, ale w marketingu szczególny nacisk kładzie się na inny aspekt związany z teksturą: obficie „ciągnący się ser”. Oba te produkty cukiernicze to wynik połączenia skupionego na teksturze, starającym się oferować konsumentom przyjemne i zaskakujące doznania kulinarne.

Millennialsi szukają ciekawych tekstur

Najważniejszą grupą docelową, dla której tekstura ma kluczowe znaczenie w pieczywie, czekoladzie i cukiernictwie, są millennialsi, uznawani w tym względzie za najbardziej żądnych nowych wrażeń. Według badań przeprowadzonych przez Innova Market Insights, 68% millennialsów stwierdza, że tekstura wpływa na ich decyzje zakupowe, w porównaniu do średniej wynoszącej 60%. Jak widać, tekstura znaczy bardzo wiele. Prawie połowa konsumentów twierdzi, że „bardziej zwraca uwagę na doświadczenie związane z teksturą niż na listę składników produktu spożywczego”. Dlatego też ważne jest, by przygotowywaniu kolejnych produktów poświęcić wiele uwagi chrupkości, wrażeniu „ciągnięcia się”, gładkości lub warstwowości wyrobu.

O Taste Tomorrow

Taste Tomorrow to największy na świecie ekosystem pomagający zrozumieć konsumentów w branży piekarniczej, cukierniczej oraz czekoladowej. Stałe śledzenie lokalnych i globalnych zachowań, postaw oraz wyborów konsumentów dostarcza cennych, głębokich wniosków. Dzięki tym danym możemy śledzić ewolucję trendów i odkrywać nowe. Dowiedz się więcej o naszej metodologii.

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w branży oraz w zachowaniach konsumentów

Dołącz do tysięcy profesjonalistów z branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej, którzy traktują Taste Tomorrow jako źródło inspiracji. Nie pozwól, by coś Cię ominęło – zapisz się teraz do naszego newslettera i stwórz bardziej trafne innowacje produktowe.

Więcej artykułów

5 NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI NA TEMAT KONSUMPCJI ŻYWNOŚCI NA BAZIE SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH

5 NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI NA TEMAT KONSUMPCJI ŻYWNOŚCI NA BAZIE SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH | Taste Tomorrow

Czy wiesz, że co trzecia osoba kupuje produkty wegańskie co tydzień? Dowiedz się więcej spostrzeżeń konsumentów na temat jedzenia roślinnego i wegańskiego tutaj:

Newstalgia łączy w sobie tęsknotę za znanymi potrawami z pragnieniem nowości

Newstalgia łączy w sobie tęsknotę za znanymi potrawami z pragnieniem nowości

Odkryj "Newstalgia" w branży piekarniczej i cukierniczej: fenomen kulinarny, który łączy pragnienie nowoczesności z tęsknotą za przeszłością i klasyką.

Kwaśny smak popularny równiez w deserach

Kwaśny staje się popularnym smakiem ciasta

Konsumenci interesują się teraz wypiekami cukierniczymi, które zawierają gorzkie i pikantne elementy smaku, najlepiej z owoców. Dowiedz się więcej o tym trendzie.

Żywność Roślinna: od niszy do rewolucji

Żywność Roślinna: od niszy do rewolucji

Produkty roślinne to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów przemysłu spożywczego. Konsumenci czują potrzebę zmian! Wprowadzanie na rynek produktów roślinnych w piekarniach i cukierniach stale rośnie.