5 NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI NA TEMAT KONSUMPCJI ŻYWNOŚCI NA BAZIE SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH

2 sty 2023

Badania i Rozwój
Zdrowie i dobre samopoczucie
Taste Tomorrow

Staje się coraz bardziej oczywiste, że jedzenie na bazie składników roślinnych to nie tylko szum reklamowy. Coraz więcej osób postrzega ją jako dietę przyszłości. Więc jeśli nie masz jeszcze żadnych produktów bezmlecznych i bezmięsnych w swojej ofercie, te 5 spostrzeżeń z badania konsumenckiego Taste Tomorrow na temat konsumpcji roślinnej może skusić Cię do rozpoczęcia pracy nad zbudowaniem oferty roślinnej.

1 NA 3 KONSUMENTÓW CO TYDZIEŃ KUPUJE ŻYWNOŚĆ POCHODZĄCĄ Z ROŚLIN

Żywność pochodzenia roślinnego podbija półki supermarketów na świecie. Popyt konsumentów nie jest to zaskoczeniem. Według naszych badań konsumenckich wśród 40 000 konsumentów na całym świecie co trzecia osoba kupuje co tydzień wegańskie wersje produktów spożywczych. Widzimy, że ten trend jest największy w Ameryce Południowej, gdzie 37% konsumentów co tydzień kupuje produkty roślinne. Europa i region Azji i Pacyfiku zajmują drugie i trzecie miejsce, gdzie 35% i 32% kupujących wybiera produkty wegańskie. W Ameryce Północnej zainteresowanie konsumpcją roślinną jest nadal znacznie niższe: tam notuje się zaledwie 22% kupujących tygodniowo.

PRZEWIDYWANA WARTOŚĆ RYNKU PRODUKTÓW ROŚLINNYCH W 2026 ROKU TO 94,2 MILIONA DOLARÓW

Between 2020 and 2026 the plant-based food market is predicted to triple in size, according to Statista. In 2026 the total market value could reach 94,2 billion dollars, only to further grow towards a whopping 161,9 billion dollars in 2030.

This growth comes from an increase in consumer demand, but also an incredible rise in product launches with a plant-based claim. Mintel data shows a 700% growth in the number of packaged consumer goods product launches between 2015 and 2021. In 2021, almost 12% of all new product launches had a plant-based claim.

SĄ DWA ŹRÓDŁA MOTYWACJI DO SPOŻYWANIA PRODUKTÓW ROŚLINNYCH: POSTRZEGANE SĄ ZA ZDROWE I DOBRE DLA ŚRODOWISKA

Dlaczego konsumenci sięgają po napoje migdałowe zamiast mleka krowiego lub przekąskę na bazie kalafiora zamiast skrzydełek z kurczaka? Wyniki naszego badania konsumenckiego Taste Tomorrow pokazują, że istnieje wiele powodów. 60% konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że dieta roślinna ma pozytywny wpływ na środowisko. Ale motywacja może być również mniej bezinteresowna - 56% osób zgadza się, że jedzenie produktów roślinnych jest zdrowsze niż jedzenie produktów pochodzenia zwierzęcego.

ŻYWNOŚĆ ROŚLINNA TO NAJWIĘKSZY I NAJSILNIEJ WZROSTAJĄCY TREND ŻYWNOŚCIOWY W INTERNECIE

W ramach naszej platformy badań konsumenckich Taste Tomorrow śledzimy konwersjacje online dotyczące jedzenia. Obserwujemy, że jedzenie roślinne jest największym trendem, zarówno pod względem liczby rozmów, jak i tempa, w jakim się rozwija. Odnotowano wzrost z 26 do 31% wzmianek online o żywności pochodzenia roślinnego. Są to głównie konsumenci dzielący się przepisami i wskazówkami dotyczącymi wegańskiego jedzenia, na przykład zamienników produktów pochodzenia zwierzęcego lub roślinnych wersji klasycznych potraw. Najwięcej konwersacji na temat roślin widzimy w języku angielskim, portugalskim, niemieckim i francuskim.

POKOLENIE „Z” JEST SIŁĄ NAPĘDOWĄ PRZECHODZENIA NA ODŻYWIANIE SIĘ WYŁĄCZNIE PRODUKTAMI ROŚLINAMI

Pokolenie "Z" nadchodzi! Pokolenie ludzi urodzonych mniej więcej w latach 1995-2007 staje się rynkiem, z którym trzeba się liczyć. I bardzo pragną żywności pochodzenia roślinnego. Według Forbesa 65% pokolenia Z uważa żywność pochodzenia roślinnego za atrakcyjną, a 3 na 4 młodych ludzi twierdzi, że ogranicza spożycie mięsa. W Wielkiej Brytanii jedna czwarta osób w wieku 18-24 lat powiedziała, że przeszła na weganizm w ciągu ostatniego roku, wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjską firmę BOL Foods. W Stanach Zjednoczonych 60% pokolenia Z zgłosiło gotowość do oparcia swojej diety na żywności zawierającej więcej produktów pochodzenia roślinnego. To są potencjalni klienci, których nie chcesz przegapić: według badań Packaged Facts siła nabywcza pokolenia Z może przekroczyć 3 biliony dolarów, a co najmniej jedna czwarta ich wydatków idzie na żywność.

POCHODZĄCY Z ROŚLIN: NIE TYLKO DLA MANIAKÓW ZDROWIA

Wegańskie burgery, lody bez zawartości mleka i czekolada na bazie składników roślinnych. Konsumenci, którzy przechodzą na weganizm, nie chcą rezygnować ze swoich przyjemności. 

Poznaj nasze receptury smacznych wypieków wegańskich:

Pączek wegański z nadzieniem o smaku advocat

Pączek wegański z nadzieniem o smaku pomarańczowym

Drożdżówka wegańska

Rwaniec wegański

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow to największy na świecie ekosystem służący zrozumieniu konsumentów w branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej. Śledzenie lokalnych i globalnych zachowań, postaw i wyborów konsumentów zapewnia nam cenne, dogłębne spostrzeżenia. Jesteśmy w stanie wykorzystać te spostrzeżenia do śledzenia ewolucji trendów i odkrywania nowych, pomagając Twojej firmie pozostać w kontakcie z klientami i odkrywać nowe możliwości.

Related Articles

Mitigating business costs through alternative ingredients

Mitigating business costs through alternative ingredients

At Puratos, we help customers find solutions. One of the solutions to the current market context is using alternative, cost-effective ingredients to help mitigate costs while keeping the quality of your finished products high.

Healthy and tasty treats – the delicate balancing act

Healthy and tasty treats – the delicate balancing act

Healthier foods top today’s shopping lists – but the nutritious yet delicious puzzle is one food producers are still trying to solve. We can help you learn how.

Why perfectionating softness and freshness in bread matters

Why perfectionating softness and freshness in bread matters.

Bakers know that the perfect soft, fresh texture in bread is an art to master, and a science to perfect. In truth, every generation wants to develop and improve their baking skills by trying new techniques and different ingredients

How long fermentation is changing the baking industry

How long fermentation is changing the baking industry

As consumers rediscover the nutritional benefits of bread, there’s increasing demand for transparency, simplicity and authenticity.