Newstalgia łączy w sobie tęsknotę za znanymi potrawami z pragnieniem nowości

7 lip 2024

Chocolate
Hype & Trend Signal
Artisans
Retail
Cross-category
Foodservice
Bakery
Patisserie
Trend
Hospitality
Trend Updates

W pędzie naszego szybkiego życia konsumenci są targani sprzecznymi potrzebami i pragnieniami. Z jednej strony pragną nowości, ekscytacji nieznanym i dreszczyku emocji związanego z odkrywaniem. Z drugiej strony ludzie tęsknią za pocieszającym uściskiem znajomych smaków, ciepłem cenionych smakołyków z dzieciństwa i nostalgicznymi potrawami, które przenoszą ich w czasie. 

Odkryj "Newstalgia" w branży piekarniczej i cukierniczej: fenomen kulinarny, który łączy pragnienie nowoczesności z tęsknotą za klasyką. Tam, gdzie stare i nowe łączą się, tradycja i innowacja.

Czym dokładnie jest "newstalgia"?

Newstalgia może być postrzegana jako świeże spojrzenie na nostalgię. To sentyment, który łączy w sobie tęsknotę za tym, co znane, z pragnieniem nowości. Polega na ożywieniu starych elementów, połączeniu trwałych trendów lub koncepcji ze współczesnym akcentem, aby zaoferować coś zupełnie nowego. W przeciwieństwie do tradycyjnych form nostalgii, które romantyzują historyczne momenty, celem nie jest idealizacja ani oddawanie hołdu przeszłości. Zamiast tego chodzi o wykorzystanie esencji przeszłości do stworzenia czegoś innowacyjnego i istotnego dla teraźniejszości.

Jak wykazała nasza ogólnoświatowa ankieta Taste Tomorrow przeprowadzona wśród 20 000 konsumentów w 50 krajach, 73% konsumentów na całym świecie lubi mieć znajomy element podczas próbowania nowych rodzajów żywności. W 2021 roku było to zaledwie 67%.

Smells like teen spirit

Jedzenie szczególnie łączy się z nostalgią,  ponieważ węch jest zmysłem, który najbardziej sprzyja nostalgicznym uczuciom. Istnieje silny związek między zapachem a emocjami, ponieważ nos jest bezpośrednio połączony z układem limbicznym mózgu, w którym znajdują się emocje. Badania wykazały, że zapach wypieków jest największym bodźcem węchowym nostalgii. Na drugim miejscu znalazły się inne zapachy do gotowania, takie jak makaron, bekon i klopsiki.

Powrót przekąsek z dzieciństwa

Branża gastronomiczna i detaliczna żywności jest w całym tym trendzie Newstalgia. Pomyśl o makaronie Campbell's Spaghetti-O's w puszkach retro lub całej nostalgicznej kampanii Pizza Hut. Konsumenci mogli ponownie przeżyć swoje doświadczenia z dzieciństwa związane z graniem w gry zręcznościowe w pizzerii dzięki grze retro Pac-Man w rzeczywistości rozszerzonej, która znajdowała się na pudełkach po pizzy.

Cukiernictwo & jakość

W branży piekarniczej i cukierniczej nastąpiło ponowne uruchomienie Dunkaroos. Ta przekąska dla dzieci, z opakowaniem na wynos z ciasteczkami i osobną glazurą do ich maczania, została po raz pierwszy wydana w 1990 roku przez Betty Crocker. Teraz przekąska powraca. Tym razem z nostalgicznymi millenialsi jako grupą docelową. Opakowania w stylu vintage, strona internetowa w stylu retro z lat 90. i kanały mediów społecznościowych pełne memów mają na celu wywołanie nostalgicznych uczuć u osób, które jadły tę przekąskę podczas przerw w szkole. Innowacja wynika z nowych smaków – jogurtu i kawałków czekolady – oraz produktów ubocznych, takich jak ciasto na ciasteczka, płatki zbożowe, mieszanka naleśników i osobne opakowanie lukru. Te przekąski łączą w sobie komfortowe jedzenie z dzieciństwa z pragnieniem innowacji. 

Według badań przeprowadzonych przez Symrise, 76% osób w wieku od 22 do 55 lat uwielbia rzeczy, które przypominają im o przeszłości. A 70% osób w wieku powyżej 65 lat czuje to samo. Nic dziwnego, że te grupy wiekowe są ważną grupą odbiorców produktów newstalgicznych. Pomyśl o zeszłorocznej kampanii Oreo, która ponownie uruchomiła ich Oreo Cakester z ostatecznym powrotem do lat 00., przejmując ostatni działający sklep wideo Blockbuster w USA. Millenialsi są ostatnim pokoleniem, które uznaje obecnie wymarłą koncepcję fizycznego sklepu do wypożyczania filmów.

W tym roku Oreo tymczasowo przywróciło smak waty cukrowej. Złote ciasteczko Oreo z różowo-niebieskim kremem o smaku waty cukrowej powinno nie tylko wywoływać nostalgiczne uczucia związane z karnawałem, ale także przywoływać wspomnienia sprzed 10 lat, kiedy ciasteczko zostało po raz pierwszy wydane. Czyniąc z tego podwójną nostalgię. Z drugiej strony dla młodszych konsumentów produkt jest nowy. Wraz z krótkotrwałą dostępnością jako smak limitowanej edycji, Cotton Candy Oreo jest współczesny. To sprawia, że reedycje są idealną nostalgiczną opcją: oferują nowy produkt bez ryzyka, ponieważ istnieje gwarantowana baza fanów, którzy często błagali o powrót smaku.

Sam spróbuj 

W przyszłości możemy spodziewać się znacznie większej liczby nowych produktów. Zwłaszcza, że badania pokazują, że ludzie są bardziej skłonni wydawać pieniądze, gdy czują nostalgię. Konsumenci, których poproszono o zastanowienie się nad przeszłością, byli skłonni zapłacić więcej za produkty niż konsumenci poproszeni o zastanowienie się nad nowymi lub przyszłymi wspomnieniami. Wykorzystaj to na swoją korzyść, wprowadzając na rynek produkty, które wywołują pozytywne uczucia związane z przeszłością, a jednocześnie oferują nowe doświadczenia.

Cukierniczka Christina Tosi uczyniła nostalgię swoim znakiem rozpoznawczym dzięki barowi mlecznemu

Christina Tosi ma obsesję na punkcie domowych wypieków, podstawowych produktów ze sklepu spożywczego i klasycznych amerykańskich słodyczy, uwielbia mieszanki ciast w pudełkach i sztuczne aromaty waniliowe. W połączeniu z jej rozległymi umiejętnościami kulinarnymi i nieskończoną kreatywnością, prowadzi to do wielu nostalgicznych hitów w jej cukierniczej marce Milk Bar. Dowiedz się wszystkiego o jej kreacjach z mleka zbożowego i tortów urodzinowych.

Related Articles

3 najgorętsze trendy cukiernicze na 2024 rok

3 najgorętsze trendy cukiernicze na 2024 rok

Globalna prognoza Taste Tomorrow przedstawia 3 najgorętsze trendy cukiernicze na rok 2024 dostosowane do twórców ciast, cukiernictwa i żywności.

Kwaśny smak popularny równiez w deserach

Kwaśny staje się popularnym smakiem ciasta

Konsumenci interesują się teraz wypiekami cukierniczymi, które zawierają gorzkie i pikantne elementy smaku, najlepiej z owoców. Dowiedz się więcej o tym trendzie.

5 NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI NA TEMAT KONSUMPCJI ŻYWNOŚCI NA BAZIE SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH

5 NAJWAŻNIEJSZYCH INFORMACJI NA TEMAT KONSUMPCJI ŻYWNOŚCI NA BAZIE SKŁADNIKÓW ROŚLINNYCH | Taste Tomorrow

Czy wiesz, że co trzecia osoba kupuje produkty wegańskie co tydzień? Dowiedz się więcej spostrzeżeń konsumentów na temat jedzenia roślinnego i wegańskiego tutaj:

3 najgorętsze trendy piekarnicze na 20024

3 najgorętsze trendy piekarnicze na rok 2024- które trzeba zobaczyć

Utrzymaj swoją przewagę konkurencyjną dzięki prognozie trendów Taste Tomorrow dla branży piekarniczej opartej na światowych badaniach konsumenckich i analizie danych online. Poznaj 3 najważniejsze trendy.