11 lut 2024
Prognoza trendów Taste Tomorrow dla branży piekarniczej oparta na globalnej ankiecie konsumenckiej przeprowadzonej wśród 20 000 osób w 50 krajach, a także najnowocześniejszej analizie danych online opartej na sztucznej inteligencji.
Aby utrzymać przewagę konkurencyjną w sektorze piekarniczym, kluczowe znaczenie ma aktywne reagowanie na potrzeby konsumentów. Odkryj 3 najważniejsze trendy w piekarnictwie prognozowane na rok 2024 w tej analizie trendów Taste Tomorrow. Odkryj nie tylko popularne wybory żywieniowe, ale także przyczyny leżące u podstaw tych preferencji.
Oto 3 najgorętsze trendy kształtujące branżę piekarniczą w 2024 roku:
Plant Forward
Zdrowie jelit & Zakwasy
Naturalne & Organiczne
Tendencje te wynikają ze spostrzeżeń dostarczonych przez Taste Tomorrow, najobszerniejszy program badań konsumenckich w branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej. To nie tylko największy tego typu program na świecie, ale także najbardziej włączający, w którym uczestniczy 20 000 konsumentów z 50 krajów. Nasze unikalne podejście płynnie łączy szeroko zakrojone badania konsumenckie z zaawansowanym, zawsze aktywnym śledzeniem online przy użyciu najnowszych technik semantycznej sztucznej inteligencji, ujawniając podstawowe potrzeby konsumentów i motywacje napędzające te trendy.
Badania Taste Tomorrow opierają się na 3 filarach:
Dowiedz się więcej o metodach prognozowania trendów Taste Tomorrow.
Żywność przyjazna planecie
Stała, gwałtowna zmiana preferencji konsumentów z żywności pochodzenia zwierzęcego na żywność pochodzenia roślinnego zmienia kształt branży piekarniczej. Chociaż wiele rodzajów pieczywa jest już w pełni wegańskich, niektóre wypieki opierają się w dużej mierze na jajach, maśle i produktach mlecznych. Z naszych badań wynika, że 56% konsumentów na całym świecie jest zainteresowanych roślinnymi opcjami (słodkich) wypieków. Dlatego zapotrzebowanie na innowacje w piekarnictwie roślinnym jest ogromne, szczególnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce (74%), Ameryce Południowej (70%) i wielu krajach regionu Azji i Pacyfiku (68%).
Firmy takie jak Soy Concha Bakery już skorzystały z okazji. Opracowali roślinną wersję pan dulce, tradycyjnych meksykańskich słodkich bułeczek. Jednak w miarę ewolucji i dojrzewania trendu roślinnego widzimy, że konsumenci chcą teraz czegoś więcej niż tylko wegańskich wersji klasyków.
52% konsumentów uważa już, że roślinne alternatywy smakują tak samo dobrze, jak produkty spożywcze pochodzenia zwierzęcego, dlatego teraz prekursorzy i wyznaczający trendy szukają przepisów wyraźnie roślinnych, które łączą unikalne właściwości roślin. Widzimy zmianę z produktów roślinnych na produkty wyłącznie roślinne. Dania wegańskie zawierają obecnie składniki pochodzenia roślinnego ze względu na ich własne właściwości sensoryczne lub smakowe, a nie jako substytut lub imitację.
Zdrowe jelita, szczęśliwe życie
Nie jest to najseksowniejszy temat do dyskusji, ale konsumentów to nie obchodzi. Zdrowie jelit to modny temat, a ludzie mają obsesję na punkcie prawidłowego trawienia i zdrowych jelit. To doskonała wiadomość dla branży piekarniczej, ponieważ obecnie 85% konsumentów twierdzi, że błonnik pozytywnie wpływa na trawienie, a pieczywo pełnoziarniste jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej znanych źródeł błonnika.
Wraz z rosnącą świadomością na temat zdrowia jelit na całym świecie, konsumenci stają się coraz bardziej świadomi dokładnego funkcjonowania jelit i tego, jakie składniki powinni wybierać. 7 na 10 konsumentów zgadza się obecnie, że biotyki (probiotyki, prebiotyki i postbiotyki) to zaufane składniki poprawiające trawienie. W skali globalnej oznacza to wzrost o 7% w porównaniu z 2021 r., przy czym największa zmiana nastąpiła w Europie (54% w 2021 r. w porównaniu z 65% obecnie).
Konsumenci ufają również, że poprawa zdrowia jelit ma pozytywny wpływ na samopoczucie psychiczne, co podziela aż 79% konsumentów. Przekłada się to na poszukiwanie wielofunkcyjnej żywności przyjaznej dla jelit. Pomyśl o przekąskach sprzyjających trawieniu, które również poprawiają Twój nastrój, takich jak ciasteczka od Toto Foods. Ich urodzinowe ciasteczko z wegańskimi kawałkami białej czekolady i kolorową posypką reklamowane jest jako „impreza w ustach (i całym ciele)”, ponieważ poprawia zdrowie jelit, ale także pomaga ustabilizować nastrój oraz poprawia wydajność i koncentrację.
To zwiększone zainteresowanie zdrowiem jelit idzie w parze z modą na zakwas. To już nie tylko piękny, rzemieślniczy wygląd przyciąga konsumentów do wypieków na zakwasie. Chleb fermentowany na zakwasie wyróżnia się doskonałą strawnością, wynikającą z wydłużonego procesu fermentacji. Ta powolna fermentacja odblokowuje szereg korzyści: zwiększone uwalnianie witamin, minerałów i aminokwasów, przyczyniając się do zwiększenia zawartości składników odżywczych.
62% konsumentów postrzega obecnie produkty na zakwasie jako zdrowe, co stanowi oszałamiający wzrost w porównaniu z rokiem 2021, kiedy zaledwie 52% osób było tego zdania.
Wielki urok naturalnego jedzenia
Za jakie zalety wypieków konsumenci są obecnie skłonni zapłacić dodatkowo? Świeżość to niekwestionowany numer 1, ale ten drugi może Cię zaskoczyć: to naturalność i „czysta” lista składników. Jasne, łatwe do zrozumienia etykiety produktów cieszą się dużym zainteresowaniem. Konsumenci nie tylko preferują pieczywo minimalnie przetworzone i wolne od sztucznych dodatków, ale 28% konsumentów jest skłonnych za nie zapłacić więcej.
Tak naprawdę 71% konsumentów na całym świecie kupiłoby więcej w piekarniach, w których wszystko wypiekane jest z naturalnych składników. W 2021 r. dotyczyło to zaledwie 66% konsumentów na całym świecie. Szczególnie konsumenci w Ameryce Północnej znacznie zmienili swoje nastawienie do tych całkowicie naturalnych wypieków, odnotowując wzrost z 54% do 66%.
Chleb wyprodukowany z naturalnych składników jest postrzegany jako zdrowszy. Dlatego ludzie uważnie przyglądają się kupowanym produktom, mając nadzieję, że będą jeść tak czysto, jak to możliwe. 3 na 4 osoby biorące udział w naszej ankiecie przeglądały ostatnio informacje na opakowaniach produktów piekarniczych. Tam ich oczy natychmiast kierują się w stronę listy składników.
Jeśli więc podążasz za tym trendem, pamiętaj o wyraźnym zakomunikowaniu tego na opakowaniu produktu. Oprócz używania etykiet takich jak „bez GMO”, „bez sztucznych dodatków” i „bez sztucznych słodzików”, możesz także wyraźnie zamieścić listę składników na przodzie produktu, jeśli się odważysz. Posunięcie to jest już popularne wśród producentów batonów energetycznych, takich jak RXBAR, którzy wypełnili cały przód swojego batonika proteinowego samą listą składników, którą kończą bardzo żartobliwym „No B.S.”.
Przez cały rok dzielimy się nadchodzącymi trendami w pieczeniu, modą o ciastach w Internecie i najnowszymi spostrzeżeniami konsumentów na Taste Tomorrow.com. Zapisz się do naszego newslettera i pamiętaj, aby nigdy nie przegapić okazji, aby wyprzedzić konkurencję i przenieść swój biznes na wyższy poziom.