5 największych trendów żywieniowych, o których powinien wiedzieć każdy piekarz i cukiernik

Konsumenci pragną oszałamiających klasyków, opcji roślinnych, wzmacniaczy zdrowia i innowacji na zakwasie

1 cze 2023

Taste Tomorrow

Kiedy ostatni raz widziałeś witrynę sklepową wypełnioną pastelowymi, posypanymi babeczkami dla smakoszy lub ciastami zanurzonymi w czekoladzie? Założymy się, że minęło trochę czasu. W dzisiejszym świecie trendy żywieniowe następują po sobie z prędkością błyskawicy. Dlatego w Puratos pomagamy piekarzom, cukiernikom i czekoladnikom trzymać rękę na pulsie dzięki naszej platformie badań konsumenckich Taste Tomorrow. 

Nasze najnowsze dane pokazują, że jeśli chcesz wyprzedzić tłum, powinieneś wykorzystać następujące pięć kluczowych trendów na rok 2023 i później:

  • Klasyka ciąg dalszy

  • Roślinne

  • Zakwasy

  • Żywność funkcjonalna

  • Atrakcyjność wizualna

 
Sporządziliśmy tę listę, korzystając z intensywnych, zawsze aktualnych badań nad sztuczną inteligencją, wykorzystując naszą własną technologię analizy semantycznej w połączeniu z globalnym badaniem konsumentów i wiedzą naszych ekspertów ds.  trendów konsumenckich. "To, co jest wyjątkowe w naszym programie badawczym Taste Tomorrow, to fakt, że stale śledzimy przestrzeń mediów online" - mówi ekspert ds. Insightów konsumenckich Nanno Palte. 
 

"Ponieważ 54% osób spędza średnio 2,5 godziny online każdego dnia, dane te stanowią solidną podstawę do prognozowania trendów" - kontynuuje Palte. "Śledzimy rozmowy i wyszukiwania konsumentów w dziewięciu różnych językach. Dane te pozwalają nam zobaczyć werbality, kluczowe zmiany głośności i pojawiające się sygnały. Aby zidentyfikować trendy, używamy narzędzi społecznościowych i wyszukiwania do pobierania i zestawiania globalnych treści, takich jak intensywna analityka AI na ponad 100 milionach wzmianek w mediach społecznościowych. "

To badanie ilościowe składa się z ankiety Bakery Bites. "Przeprowadziliśmy wywiady z ponad 20 000 konsumentów na rynkach piekarni, cukierni i czekolady w pięćdziesięciu krajach" - wyjaśnia Palte. Pytamy konsumentów o ich postawy, wybory i gusta, aby uzyskać globalną perspektywę tego, gdzie przemysł spożywczy jest dziś i dokąd zmierza jutro."

Zanurz się i wykorzystaj nasze spostrzeżenia na swoją korzyść!  Są to obecnie najważniejsze trendy konsumenckie, oparte na naszych bezkonkurencyjnych danych dotyczących wzmianek i rozmów online.

Klasyka ciąg dalszy

Znajome smakołyki są największą rozkoszą

W Europie "Classics Continued" był trendem żywieniowym, który wywołał najwięcej dyskusji w mediach społecznościowych w zeszłym roku. Te tradycyjne, autentyczne przepisy były również jednym z trzech najważniejszych trendów na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej i Północnej, Azji i na Karaibach. A w 2022 roku UNESCO dodało klasyczną francuską bagietkę do swojej niematerialnej listy dziedzictwa kulturowego.

Nie możesz się pomylić z klasykiem. Ludzie lubią pewność, że wiedzą, czego się spodziewać i że ich potrzeby są idealnie zaspokojone, ale idą też o krok dalej, aktywnie poszukując żywności, która wywołuje wspomnienia z dzieciństwa lub przypomina im tradycyjne spotkania rodzinne. Te staromodne przepisy dotyczą nie tylko smaku, ale także zbliżania ludzi i tworzenia poczucia domu. Przekąski z dzieciństwa i wyroby cukiernicze, takie jak te przygotowane przez babcię, mają niezastąpione miejsce w sercach konsumentów i mogą przynieść poczucie szczęścia, którego nie może przynieść żadne inne jedzenie.

Jak możesz skorzystać z tej nostalgii? Oprócz wyboru klasycznych przepisów, użyj opakowania, aby przywołać szczęśliwe wspomnienia z minionych dni. Kilka marek spożywczych powraca do oldschoolowych stylów wizualnych, aby wywołać nostalgię wśród swoich odbiorców; jednym z wybitnych przykładów jest retro rebranding Burger Kinga. Copywriting to kolejny skuteczny sposób wykorzystania nostalgii do sprzedaży żywności.

Odkryj, jak możesz skorzystać z tego trendu, oferując klasyczne przepisy, takie jak Wiśniowy Zawijanie 

A male hand holding a donut on blurred clear background

Roślinne

Przyszłość opiera się na roślinach, bez uszczerbku dla smaku

W miarę jak skutki zmian klimatu stają się coraz bardziej widoczne, coraz więcej konsumentów chce żyć zdrowo i etycznie. Obejmuje to wybór stylu życia opartego na roślinach, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Daje weganom, wegetarianom i fleksitarianom poczucie dumy i świadomości społecznej, które udane marki roślinne sprytnie wykorzystują. 

Ale wraz z ewolucją tego trendu konsumenci zaczynają chcieć czegoś więcej niż tylko moralnej wyższości. Nadal wymagają jakości i smaku, lubią odkrywać nowe marki, przekąski i koncepcje i nie są skłonni do kompromisów. Nacisk kładziony jest na tworzenie jak najlepszych wegańskich produktów.

Na szczęście możliwości rozwoju są ogromne, zapewniając firmom wiele miejsca na opracowywanie nowych i innowacyjnych ofert opartych na roślinach, które spełniają wymagania konsumentów, pozostając wiernymi swoim wartościom. Z wyjątkiem Azji i Karaibów, konsumenci na całym świecie umieścili jedzenie roślinne wśród najczęściej omawianych tematów żywności w 2022 roku. 

Chcesz kawałek tortu roślinnego? Najbardziej poszukiwanymi produktami wegańskimi są repliki tradycyjnych potraw, zwłaszcza tych związanych z konkretnymi świętami i porami roku. Ale konsumenci pochodzenia roślinnego mają również awersję do przetworzonej żywności i preferują mniej znane alternatywy i składniki mięsa lub nabiału. Pojawiają się również pobłażliwe przysmaki roślinne,  oferujące możliwości w cukierniach i czekoladzie z przysmakami, takimi jak wegańska tarta z musem. 

Premium, pobłażliwe i bezmięsne: pączek wagański z nadzieniem czy rwaniec wegański spełniają wszystkie wymagania. 

Zakwas

Smaczne ze zdrowym akcentem

Odwieczne rzemiosło fermentacji zakwasu przeżywa boom. Podbił internet w 2020 roku i utrzymał swoje znaczenie i wzrost. Dzieje się tak dlatego, że zakwas ma wiele zalet: jego smak jest wyjątkowy i, według niektórych konsumentów, znacznie lepszy od pieczywa na bazie drożdży. Ale fermentacja sprawia również, że produkt końcowy jest łatwiejszy do strawienia, więc skorzystał na zwiększonym skupieniu się konsumentów na zdrowiu jelit.

Udostępnianie online produktów na zakwasie, które sam kupujesz lub pieczesz, jest również sposobem na pokazanie swojego statusu i doskonałego smaku. Zakwas jest postrzegany jako żywność premium, co spowodowało jego ekspansję poza kategorię pieczywa i do sektora cukierniczego.

Zakwas jest obecnie używany do rogalików, bajgli, pączków i wszelkiego rodzaju nowych zastosowań. Nawet główne potrawy, takie jak pizza i hamburgery, przechodzą metamorfozę na zakwasie. Na przykład we Francji bułeczki brioszki na zakwasie zostały umieszczone jako zdrowe połączenie chleba do hamburgerów. Jeśli więc działasz w Ameryce Północnej, Europie, Oceanii lub na Bliskim Wschodzie, gdzie zakwas staje się bardzo popularny, spróbuj eksperymentować z własnymi nowymi produktami. W Afryce zakwas był jednym z pięciu najczęściej omawianych tematów w zeszłym roku, więc rynek ma ogromny potencjał. 


Zanurz palce w wodach na zakwasie i wypróbuj te przepisy na bagietki na zakwasie.  

 

Unrecognizable females having a dessert in cafe

Żywność funkcjonalna

Jedzenie drogą do dobrego ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia

Stare powiedzenie "jabłko dziennie trzyma lekarza z daleka" nie pasuje do dzisiejszych konsumentów. Podchodzą do swojego zdrowia poważniej i poważniej. Wiedzą dokładnie, czym są tłuszcze omega-3, jak utrzymać poziom cukru we krwi i które składniki są najzdrowsze, których należy szukać w batonie proteinowym. Ponieważ ludzie coraz lepiej rozumieją ścisły związek między odżywianiem a zdrowiem, żywność funkcjonalna o określonych korzyściach dla zdrowia fizycznego i psychicznego staje się coraz bardziej popularna.

Dwie najważniejsze postrzegane korzyści zdrowotne zrównoważonej diety to te, które wpływają na układ odpornościowy i jelita. Niektórzy ludzie codziennie biorą imbir w nadziei na zwiększenie swojej odporności, podczas gdy wielu rodziców chętnie kupuje produkty, które mogą chronić ich dzieci przed chorobą. W naszych branżach składniki takie jak kurkuma i owoce cytrusowe są łatwe do włączenia i postrzegane jako wysoce korzystne dla układu odpornościowego.

Ale zdrowie jelit oferuje więcej możliwości dla operatorów piekarni i cukierni. Wraz ze sfermentowanymi produktami, takimi jak kombucha, kefir i kimchi, błonnik jest pokarmem przyjaznym dla jelit. Wybieraj więc ziarna pełnoziarniste, gdy tylko jest to możliwe, i nie zapomnij podkreślić zalet zdrowotnych swoich produktów.

Zeszłego lata przewidywaliśmy, że rok 2023 będzie rokiem nastrojowego jedzenia. Czekolada, na przykład, wiąże się z wyższym poziomem endorfin i korzyściami dla zdrowia fizycznego. W Chinach jest to modny funkcjonalny produkt spożywczy i może być wzbogacony kwasem gamma-aminomasłowym (GABA), który ma działanie zmniejszające lęk. Słodkie smakołyki dominują w kategorii żywności nastrojowej , ponieważ łączą w sobie przyjemność i przyjemny profil smakowy z uwalnianiem endorfin.

Te funkcjonalne produkty spożywcze nabierają tempa, szczególnie w Azji i na Karaibach. Mogą zapewnić inne specyficzne korzyści zdrowotne, takie jak poprawa funkcji mózgu i działanie przeciwzapalne. Pokarmy bogate w mikroelementy zapewniają również dodatkowy zastrzyk zdrowia. Możesz zadowolić swoich klientów, włączając wielofunkcyjne składniki i wyraźnie podkreślając ich zalety, takie jak jagody, które wspomagają trawienie i poprawiają zdrowie psychiczne.

 

Atrakcyjność wizualna

Pierwszy kęs jemy oczami 

Jedzenie, które wygląda dobrze, jest postrzegane jako bardziej apetyczne. Ważne jest, aby uchwycić emocjonalny aspekt atrakcyjności wizualnej. W dobie mediów społecznościowych estetyczne jedzenie jest wszędzie. 

Zarówno konsumenci, jak i marki wykorzystują skomplikowane ciasta, szalone czekoladowe kreacje i pięknie upieczony chleb jako sposób na promowanie swoich profili online. Niezależnie od tego, czy zrobili to sami, czy nie, dzielenie się dobrze wyglądającym jedzeniem online wiąże się z poczuciem dumy, zapewniając emocjonalny impuls.

Atrakcyjne jedzenie sprawia nam radość, podobnie jak piękne krajobrazy czy dzieła sztuki. Tak jak nigdy nie męczy nas oglądanie zachodów słońca, tak nigdy nie przestaniemy cieszyć się pięknymi ciastami, czekoladkami i ciastami. Ręcznie robiony bochenek lub ciasteczko z posypką może być formą ucieczki od codziennej rzeczywistości.

Skoncentruj się więc na estetyce produktu i wybierz składniki, które do tego pasują, takie jak jadalne złoto, suszone płatki kwiatów lub prosta posypka nasion. Ale nie przesadzaj z dziwnymi kształtami, kolorami i dekoracjami: najlepiej wyglądające potrawy osiągają właściwą równowagę między nowością a znajomością.

Zaskocz swoich klientów tymi pięknymi Eklery o smaku malinowym  lub Batoniki Pistacjowe  

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow  to największy na świecie ekosystem zrozumienia konsumentów w świecie piekarni, cukierni i czekolady . Śledząc lokalne i globalne zachowania i wybory konsumentów, uzyskujemy ważne informacje. Dzięki temu możemy monitorować ewolucję trendów i odkrywać nowe w celuutrzymania kontaktu Twojej firmy z klientami i odkrywania nowych możliwości.

Related Articles

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

What do smart chocolatiers do? They build a strong online presence. We’ve collected 7 inspiring chocolatiers with a unique social media personas on Instagram and TikTok.

The 2022 hypes you might have missed

The 2022 pastry and bakery hypes you might have missed

In our online world, trends come and go in such a fast pace that you can miss a pastry hype or baking craze in the blink of an eye. Make sure you haven’t missed any in 2022.

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Cakes are becoming freaking. Online, we see more and more in-your-face maximalist creations. Where does this visual patisserie trend come from?

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

Discover the most fun series for patissiers, must-sees for chocolatiers and inspirational series for bakers here!