Najgorętsze trendy w czekoladnictwie na 2025 rok

30 paź 2024

Taste Tomorrow
Badania i Rozwój
Wiedza o konsumentach
Trendy konsumenckie
Czekolada

Zachwyć swoich klientów, wykorzystując 4 najważniejsze trendy w czekoladnictwie na 2025 rok. Od gwałtownego rozwoju zrównoważonych praktyk rolniczych i innowacji opartych na roślinach po włączenie składników odżywczych i dążenie do równowagi żywieniowej, te prognozy trendów oparte na globalnym monitorowaniu zachowań konsumentów w sieci mają na celu przekształcenie branży czekoladowej. Wykorzystaj je na swoją korzyść jako czekoladnik, sprzedawca słodyczy lub specjalista ds. badań i rozwoju!

1. Zrównoważone rolnictwo

Przemysł spożywczy znacząco wpływa na zmiany klimatyczne, a jego rola w łagodzeniu ich skutków jest kluczowa. Konsumenci są tego świadomi, co prowadzi do wzrostu zainteresowania produktami wytwarzanymi w oparciu o zrównoważone praktyki rolnicze. wertykalne, lokalne źródła zaopatrzenia, rolnictwo regeneracyjne, rolnictwo hydroponiczne, a nawet najnowocześniejsze techniki, takie jak fermentacja precyzyjna. Te innowacyjne podejścia są preferowane przez konsumentów ze względu na ich zdolność do minimalizowania wpływu na środowisko.

Zaobserwowaliśmy, że konsumenci na wszystkich rynkach rozmawiają o i szukają w Internecie żywności pochodzącej ze zrównoważonych upraw, przy czym największe zainteresowanie obserwujemy wśród konsumentów chińskich i anglojęzycznych. Przewidujemy, że trend zrównoważonego rolnictwa osiągnie szczyt popularności w tych regionach do 2025 r., przy prognozowanych stopach wzrostu wynoszących odpowiednio 25% i 11%. Regulacje takie jak Europejski Zielony Ład i „Rozporządzenie w sprawie produktów niepowodujących wylesiania (EUDR)” to kolejne czynniki napędzające przejście na zrównoważone źródła zaopatrzenia w przemyśle spożywczym.

Konsumenci są świadomi wyzwań związanych z uprawą i pozyskiwaniem składników, zwłaszcza w przypadku produktów czekoladowych. Wymaga to maksymalnej przejrzystości. Zapewnij konsumentów, że Twoje produkty zawierają etycznie pozyskiwane kakao z gospodarstw, które działają w sposób przyjazny dla środowiska. Dzięki etykietom i certyfikatom możesz zapewnić ludzi, że Twoje produkty wzbogacone czekoladą lub składnikami na bazie kakao zawierają etycznie pozyskiwane kakao ze zrównoważonych gospodarstw. Równie ważne jest dzielenie się historiami rolników i ich społeczności, które uprawiają kakaowce, poprzez prezentowanie ich zrównoważonych praktyk. Nie tylko zwiększa to przejrzystość, ale także dodaje autentyczności Twojej marce.

2. Składniki roślinne

Jedzenie na bazie roślin stało się mainstreamowe, ze stabilnym globalnym zainteresowaniem czekoladą na bazie roślin. Przewidujemy znaczny wzrost popytu w Chinach i Włoszech do 2025 roku. W miarę jak diety wegańskie i fleksitariańskie stają się coraz bardziej znane, zapotrzebowanie konsumentów na przekąski i smakołyki z dodatkiem czekolady wegańskiej ewoluuje. Oczekuje się nie tylko powszechnej dostępności opcji opartych na roślinach, ale również tego, że produkty wegańskie będą równie smaczne, jak ich odpowiedniki na bazie produktów pochodzenia zwierzęcego.

Kompromis w zakresie jakości lub smaku nie wchodzi w grę. Jednak wymagania dotyczące czekolady na bazie roślin wykraczają poza sam smak. Wielu konsumentów wybiera dietę wegańską lub fleksitariańską ze względów środowiskowych i zdrowotnych, dlatego tak ważne jest, aby roślinne wyroby czekoladowe były wytwarzane ze zrównoważonych, a nawet odżywczych składników. Opracowując produkt czekoladowy na bazie roślin, należy skupić się nie tylko na usunięciu składników pochodzenia zwierzęcego, ale także na zapewnieniu zrównoważonego pozyskiwania i wysokiej wartości odżywczej.

Belgijska marka czekolady Neuhaus wypuściła wegański zestaw upominkowy z czekoladkami w smakach ganache yuzu ginger, ganache earl grey, karmel pekan i kawa karmelowa. Na etykiecie z przodu opakowania nie tylko wspomniano, że czekoladki są wegańskie, ale także wspomniano o „100% kakao pozyskiwanego w sposób zrównoważony”, „bez oleju palmowego” i „składniki pochodzenia naturalnego”, upewniając się, że konsumenci wiedzą, że słodycze są przyjazne dla środowiska i czyste pod każdym względem.

W 2025 roku oferowanie tylko jednej wegańskiej czekolady nie wystarczy. Rozszerz ofertę swoich wyrobów czekoladowych na bazie roślin eksperymentując z dodatkowymi składnikami, takimi jak orzechy, składniki roślinne, ryż, kokos i owies. Składniki te są znane z tego, że są zdrowe, zrównoważone i pyszne, co pozwala na opracowanie różnorodnej gamy produktów czekoladowych na bazie roślin, które zaspokajają zmieniające się preferencje konsumentów.

3. Moc składników odżywczych

Czy wiesz, że większość konsumentów na świecie uważa, że składniki roślinne zwiększają walory zdrowotne czekolady? Uważa tak 68% respondentów naszego ogólnoświatowego badania konsumenckiego przeprowadzonego wśród 20 000 osób. Chociaż czekolada już jest postrzegana jako zdrowy przysmak, konsumenci chcą teraz zwiększyć jej zalety poprzez włączenie do swojej diety dodatkowych składników odżywczych. Praktyka ta, znana jako łączenie korzyści, staje się coraz bardziej popularna.

Kawałek gorzkiej czekolady jest dobry, ale lepsza jest gorzka czekolada wzbogacona o składniki odżywcze, takie jak orzechy, owoce, nasiona i adaptogeny. Trend ten jest już bardzo popularny w Japonii, Hiszpanii, Portugalii i Włoszech. Z naszych badań wynika, że w 2025 r. zainteresowanie konsumentów składnikami odżywczymi wzrośnie we Francji i w Chinach, gdzie prognozowany wzrost wyniesie +21%.

Wzbogać swoją czekoladę i produkty na bazie czekolady o funkcjonalne, zdrowe składniki, aby uczynić je jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Ważna wskazówka: skup się nie tylko na samych składnikach, ale także na korzyściach zdrowotnych, jakie zapewniają. Popularne cele zdrowotne to zwiększenie poziomu energii, złagodzenie stresu, poprawa funkcji poznawczych i wzmocnienie odporności. Zainspiruj się markami czekolady dostępnymi na rynku. Niektóre produkty czekoladowe pomagają złagodzić dyskomfort związany z miesiączką i nadać skórze promienny blask. Modne składniki odżywcze obejmują kurkumę ze względu na jej właściwości przeciwzapalne, grzyby takie jak reishi i soplówka jeżowata ze względu na korzyści poznawcze oraz spirulinę ze względu na zwiększenie energii.

4. Równowaga żywieniowa

W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowano ponad 1,2 miliona rozmów i wyszukiwań online związanych z wyrobami cukierniczymi i czekoladowymi o zrównoważonej mieszance makroskładników odżywczych. Według naszych stale aktualizowanych badań konsumenckich, równowaga żywieniowa jest jednym z najczęściej omawianych trendów w branży wyrobów czekoladowych. Przewiduje się dalszy stały wzrost do 2025 r. w krajach anglo-, włosko- i francuskojęzycznych. Równocześnie przewiduje się, że trend ten wzrośnie w regionach chińsko- i hiszpańskojęzycznych, a zainteresowanie nim wzrośnie odpowiednio o 30% i 28%.

Czego konsumenci oczekują od zbilansowanej czekolady? Dwa największe obszary zainteresowania to zmniejszona zawartość cukru i zwiększony profil odżywczy dzięki składnikom odżywczym, jak wspomniano powyżej. Dodatkowo, włączenie zdrowych tłuszczów i zwiększona zawartość błonnika są bardzo atrakcyjne dla konsumentów.

Ludzie szukają produktów spożywczych, które pasują do zbilansowanej diety, a jednocześnie zapewniają satysfakcję. Doskonałym przykładem tego trendu jest wprowadzenie na rynek wysokobiałkowego, niskocukrowego batonika Snickers. Konsumenci na całym świecie poszukują produktów o zdrowym (lub zdrowszym) składzie, bez kompromisów pod względem smaku i konsystencji. Skorzystaj z poniższych taktyk, aby Twoje słodycze spełniały te wymagania konsumentów:

  • Zmniejsz zawartość cukru w swoich słodkich wyrobach czekoladowych.
  • Aby uzyskać dodatkowe korzyści odżywcze, dodaj zdrowe tłuszcze, takie jak te z orzechów (orzechy laskowe, migdały, orzechy włoskie) i nasion (dynia, siemię lniane).
  • Twórz czekoladki o wysokiej zawartości błonnika, które mogą przynieść dodatkowe korzyści dla zdrowia jelit i pomóc w regulacji poziomu cukru we krwi.
  • Twórz czekolady o zrównoważonej wartości odżywczej, aby były atrakcyjne do codziennej konsumpcji - a nawet lepiej: aby przynosiły korzyści, gdy są spożywane codziennie.
  • Rozszerz swoje portfolio produktów, aby zaspokoić specyficzne potrzeby żywieniowe klientów, takie jak produkty bezglutenowe, bez orzechów, bez nabiału i na bazie roślin.
Obejrzyj film

Prognoza trendów oparta na danych konsumenckich online

Od ponad dekady Taste Tomorrow wspiera profesjonalistów z branży piekarniczej, cukierniczej i czekoladowej, przewidując przyszłe potrzeby dzięki globalnym, dogłębnym badaniom konsumenckim. Aby stworzyć prognozy trendów na rok 2025, wykorzystujemy zaawansowaną technologię semantycznej sztucznej inteligencji do analizy danych konsumenckich online. Monitorujemy wyszukiwania online i dyskusje na temat chleba, ciast, ciastek i produktów czekoladowych w siedmiu różnych językach na ponad 50 rynkach. Dane te są następnie zestawiane ze spostrzeżeniami z największego globalnego badania konsumenckiego w branży, zapewniając kompleksową globalną perspektywę na obecny i przyszły rozwój branży spożywczej.