3 sposoby na tworzenie oferty, która przyciągnie pokolenie Z

10 lip 2023

W szybko zmieniającym się świecie nowoczesnych wypieków jedna grupa demograficzna skupia uwagę piekarzy na całym świecie - pokolenie Z. To młode i pełne życia pokolenie zmienia reguły gry, stawiając nowe oczekiwania wobec produktuktów piekarniczych. Dla piekarza lub producenta żywności przyciągnięcie i dotrzymanie kroku Pokoleniu Z może być wyzwaniem, ale staje się coraz bardziej koniecznym, aby zachować konkurencyjność. Pokolenie Z stanowi około 30% światowej populacji i ma znaczną siłę nabywczą, dlatego tak ważne jest odwoływanie się do ich wartości i preferencji. W Puratos dokładamy wszelkich starań, aby pomóc Ci spełnić ich wymagania.

Oto 3 sposoby, w jaki piekarze mogą przyciągnąć Pokolenie Z

Twórz wypieki, które się nie zmarnują

Dzisiejsze młodsze pokolenia poświęcają dużo uwagi jedzeniu, ponieważ są świadome tego, jak ich wybory wpływają na ich społeczność i planetę. Namacalną zmianą wynikającą ze zwiększonej świadomości zrównoważonego rozwoju jest ich obawa przed koniecznością wyrzucenia chleba. 75% nie lubi marnować chleba, a ponad 20% nie kupi nowego bochenka po wyrzuceniu niezjedzonego pieczywa.* Można stwierdzić, że Gen-Z zazwyczaj poszukuje wypieków opartych na tradycyjnych składnikach, nie idąc jednoczesnie na kompromis w kwestii marnowania żywności - to dlatego termin przydatności do spożycia jest tak istotny.

W globalnej walce z marnowaniem chleba rozwiązania enzymatyczne są kluczowym sprzymierzeńcem. Przedłużają okres przydatności do spożycia, pozwalają zachować świeżość wypieków zapobiegąc przedwczesnemu czerstwieniu, dzięki czemu realizacja celu, jakim jest zrównoważony rozwój, jest łatwiejsza. Enzymy - składniki pochodzące z naturalnej fermentacji, umożliwiają spełnienie oczekiwań pokolenia Z dotyczące autentycznych doznań kulinarnych. Rozwiązaniem jest Intens Freshness CL - wiodący na rynku składnik enzymatyczny pozwalający na zachowanie świeżości pieczywa przez cały okres przydatności do spożycia zapobiegając przy tym szerstwieniu, a w konsekwencji marnowaniu się wypieków. 

Smak i bogactwo wartości w małej przekąsce

Ponadto, w świecie, w którym coraz więcej jest małych domowych i ciągle rozwijającemu się stylowi życia "w biegu", wybór przez przedstawicieli Pokolenia Z dużych, tradycyjnych bochenków chleba z dużym prawdopodobieństwem kończyłby się jego marnowaniem. Dlatego proponowanie tej grupie młodych konsumentów wypieków mniejszych rozmiarów, w poręcznych porcjach, to sprytne rozwiązanie. Oferując im wypieki, które łatwo porcjować na mniejsze kawałki, piekarnie w ten sposób mogą zaspokoić potrzeby pokolenia Z, jednocześnie minimalizując ilość odpadów. Co więcej, mniejsze porcje mogą być zgodne z wartościami pokolenia Z dotyczącymi zdrowia i dobrego samopoczucia. W związku z tym, że priorytetem jest dla nich zdrowszy styl życia, mogą preferować mniejsze porcje wypieków, aby pomóc w kontrolowaniu spożycia kalorii i utrzymaniu zbilansowanej diety. Wyniki badania konsumenckiego Taste Tomorrow realizowanego przez Puratos potwierdziły, że przeresearch confirms that 59% wszystkich konsumentów woli nie iść na kompromis w sprawie smaku. Zamiast tego woli spożywać mniejsze porcje w rama prowadzenia zdroszego trybu życia. Nadszedł czas, aby oferować im moc smaku i przyjemności w niewielkich, wygodnych do spożycia przekąskach, które robią wrażenia. Przykładem jest Puravita Break lub pyszny Batonik drożdżowy z ziarnami i żurawiną.

Nadążaj za tempem zmian

Zyskujące popularność croissanty na zakwasie, precle i wiralowe przepisy Panettone. Ci młodzi ludzie, którzy urodzili się w świecie cyfrowym, przekształcają branżę piekarniczą online. Puratos jest na czele, aby pomóc Ci wykorzystać spostrzeżenia z wyszukiwania i mediów społecznościowych, z Taste Tomorrow: największym ekosystemem poświęconym zrozumieniu konsumentów w sektorach piekarniczym, cukierniczym i czekoladowym na całym świecie. W Taste Tomorrow wyprzedzamy konkurencję, łącząc najnowsze technologie cyfrowe i semantyczne techniki sztucznej inteligencji. Do gromadzenia danych wykorzystujemy różnorodne źródła, w tym ankiety przeprowadzone wśród ponad 17 000 konsumentów w 40 krajach, dyskusje z 80 smakoszami w miastach wyznaczających trendy oraz wywiady z klientami i ekspertami branżowymi. Dane te uzupełnia globalna sieć wykrywania trendów, wyczerpujące badania sensoryczne oraz wyjątkowe partnerstwa z naukowcami, domami smaku i uniwersytetami. Rezultat? Świeże informacje na temat zdrowia, wygody, doświadczenia, technologii cyfrowych i nie tylko, które pomogą Ci nadążyć za Pokoleniem Z. Zainspiruj się i sprawdź na strownie Taste Tomorrow, jakie hity 2022 roku mogłeś przeoczyć.

Pomagamy tworzyć wypieki dla Pokolenia Z

Pokolenie Z nadal kształtuje przemysł spożywczy dzięki cyfrowemu sposobowi myślenia i świadomemu konsumpcjonizmowi. Jasnym jest, że ich wybory mogą przyczynić się do zbania o "zdrowszą" planetę. Pozostając w zgodzie ze swoimi pragnieniami, piekarze mogą nie tylko przyciągnąć Pokolenie Z, ale także przyczynić się do bardziej zrównoważonej i innowacyjnej przyszłości chleba. Czy chcesz dowiedzieć się więcej o asortymencie składników piekarniczych Puratos? A może szukasz inspiracji na przepis na kolejną premierę chleba? Podziel się z nami. Nasi eksperci chętnie pomogą Ci w każdym wyzwaniu.