16 sty 2023
Jesteśmy świadomi, że jak każda firma wywieramy wpływ na środowisko – dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby sprostać wyzwaniom, jakie stwarzają zmiany klimatyczne. Chcemy, aby nasza firma w sposób odpowiedzialny uczestniczyła w próbach zapobiegania tym zmianom. Ponadto zdajemy sobie sprawę, że pozyskiwanie podstawowych składników spożywczych może mieć negatywny wpływ na biosferę. W Puratos dążymy do wzrostu i rozwoju, jednocześnie jednak zobowiązujemy się minimalizować skutki, jakie niesie nasza działalność dla środowiska.
Około jedna czwarta emisji gazów cieplarnianych jest związana z żywnością (WWF). W Puratos zawsze wiedzieliśmy, że żywność ma niezwykłą moc. Chcemy mieć pewność, że właściwie wykorzystujemy tę moc - w sposób, który może przynieść korzyści zarówno ludziom, jak i całej planecie.
Każdy z nas jako jednostka może ograniczyć zmiany klimatyczne poprzez zrównoważone wybory żywieniowe. Jako innowatorzy w przemyśle spożywczym, naszym obowiązkiem jest zapewnienie tobie i twoim klientom zrównoważonych rozwiązań i pełnej przejrzystości w zakresie pochodzenia składników, abyśmy mieli pewność, że robimy postępy i angażujemy się w lepszą, bardziej zrównoważoną przyszłość naszej planety.
Nasze badania Taste Tomorrow pokazują, że średnio 57% osób uważa, że żywność produkowana na bazie roślin ma pozytywny wpływ na planetę, a w 2021 roku 64% osób kupowało żywność produkowaną na bazie roślin, co oznacza wzrost w porównaniu do 32% w 2018 roku. Co więcej, 70% osób szuka ekologicznych opakowań.
Oczywiste jest, że konsumenci szukają sposobów na zmniejszenie swojego wpływu na środowisko i włączenie bardziej zrównoważonych materiałów i żywności do swojego życia. Wprowadzając zrównoważony rozwój, nie tylko promujesz praktyki, które są lepsze dla planety, ale także odpowiadasz na życzenia i potrzeby konsumentów.
Wykorzystujemy metodę LCA, aby mierzyć ślad środowiskowy (PEF) produktu w całym jego cyklu życia, od chwili pozyskania wszystkich surowców i zasobów do końca cyklu.
To nie tylko może cię to upewnić, że sprzedajesz właściwe produkty, ale również uspokoi twoich klientów i dostarczy im szczegółowych informacji na temat żywności, którą kupują.
Nasze badania Taste Tomorrow pokazują, że klienci chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność i gdzie została wyprodukowana. To samo badanie potwierdziło, że 90% osób czyta opakowania produktów. Oferując swoim klientom takie informacje, dajesz im również spokój ducha i pokazujesz, że ci zależy.
Nasza gama produktów Plant Forward, obejmująca roślinne zamienniki nabiału, jaj i masła, stanowi wegańską alternatywę dla ulubionych przepisów twoich klientów oraz możliwość zmniejszenia twojego i ich śladu węglowego.
Ponieważ potrzeby konsumentów się zmieniają, a my coraz bardziej chcemy angażować się w ratowanie naszej planety, wprowadziliśmy na rynek gamę produktów Plant Forward. Nasze badania LCA potwierdzają, że te alternatywne produkty mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko.
Poniższa grafika pokazuje, jak możemy ocenić, zrozumieć i zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, oferując innowacyjne rozwiązania.
Bez poświęcania smaku czy jakości, możemy w prosty sposób wprowadzić zmiany dla lepszego jutra i zaoferować ci wskazówki, wsparcie i przepisy, które pomogą ci dokonać tej zmiany już dziś.
Aby wytwarzać nasze wysokiej jakości produkty, pozyskujemy surowce z całego świata. Jesteśmy świadomi globalnego zapotrzebowania na te surowce oraz presji, jaką mogą one wywierać na środowisko i społeczności, dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby prowadzić otwarty dialog z osobami zaangażowanymi w nasz łańcuch dostaw, aby mieć pewność, że zaopatrujemy się w sposób odpowiedzialny.
Jest to dla nas kluczowe, aby każdego w naszym łańcuchu dostaw obowiązywały takie same standardy etyczne, co pozwoli nam zagwarantować w 100% odpowiedzialny proces produkcji i zaopatrzenia. Możemy dać tę gwarancję dzięki cyfrowej możliwości śledzenia, którą możesz udostępnić swoim klientom. Masz do tego dostęp i to od ciebie zależy, jak zaprezentujesz/udostępnisz tę informację. Niektórzy z naszych klientów decydują się na umieszczenie na swoich gotowych produktach kodu QR, który pokazuje konsumentom miejsce pochodzenia czekolady. Dostarcza on również informacji o rolniku, naszej współpracy z nim i naszym wkładzie w społeczność, co pozwala konsumentom zapoznać się z całą historią. W końcu każdy składnik ma swoją historię, a my się nią po prostu dzielimy.
Więcej o naszym zobowiązaniu do odpowiedzialnego zaopatrzenia i konkretnych składnikach możesz przeczytać tutaj.
Poważnie traktujemy nasze podejście do zrównoważonego rozwoju i cały czas rozwijamy innowacyjne metody, które przyczynią się do lepszej przyszłości naszej planety. To my jesteśmy odpowiedzialni za pozytywny efekt domina u naszych klientów i konsumentów. Wiemy, że poprawa jakości naszych procesów i produktów mają bezpośredni wpływ na zrównoważone właściwości wyrobów gotowych naszych klientów, co pozwala im przyspieszyć realizację własnych ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju i w namacalny sposób zademonstrować konsumentom ich wiarygodność w tym zakresie.
Pozwól nam sobie pomóc i razem stwórzmy lepiej zrównoważoną przyszłość.