Wspólnie stwórzmy zrównoważoną przyszłość dla przemysłu piekarniczego, cukierniczego i czekoladowego.

16 sty 2023

Badania i Rozwój
Wiedza o konsumentach
Zobowiązania

 Jesteśmy świadomi, że jak każda firma wywieramy wpływ na środowisko – dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby sprostać wyzwaniom, jakie stwarzają zmiany klimatyczne. Chcemy, aby nasza firma w sposób odpowiedzialny uczestniczyła w próbach zapobiegania tym zmianom. Ponadto zdajemy sobie sprawę, że pozyskiwanie podstawowych składników spożywczych może mieć negatywny wpływ na biosferę. W Puratos dążymy do wzrostu i rozwoju, jednocześnie jednak zobowiązujemy się minimalizować skutki, jakie niesie nasza działalność dla środowiska. 

Około jedna czwarta emisji gazów cieplarnianych jest związana z żywnością (WWF). W Puratos zawsze wiedzieliśmy, że żywność ma niezwykłą moc. Chcemy mieć pewność, że właściwie wykorzystujemy tę moc - w sposób, który może przynieść korzyści zarówno ludziom, jak i całej planecie.

Każdy z nas jako jednostka może ograniczyć zmiany klimatyczne poprzez zrównoważone wybory żywieniowe. Jako innowatorzy w przemyśle spożywczym, naszym obowiązkiem jest zapewnienie tobie i twoim klientom zrównoważonych rozwiązań i pełnej przejrzystości w zakresie pochodzenia składników, abyśmy mieli pewność, że robimy postępy i angażujemy się w lepszą, bardziej zrównoważoną przyszłość naszej planety.

Nasze badania Taste Tomorrow pokazują, że średnio 57% osób uważa, że żywność produkowana na bazie roślin ma pozytywny wpływ na planetę, a w 2021 roku 64% osób kupowało żywność produkowaną na bazie roślin, co oznacza wzrost w porównaniu do 32% w 2018 roku. Co więcej, 70% osób szuka ekologicznych opakowań.

Oczywiste jest, że konsumenci szukają sposobów na zmniejszenie swojego wpływu na środowisko i włączenie bardziej zrównoważonych materiałów i żywności do swojego życia. Wprowadzając zrównoważony rozwój, nie tylko promujesz praktyki, które są lepsze dla planety, ale także odpowiadasz na życzenia i potrzeby konsumentów.

 Dostarczamy alternatywne produkty o mniejszym wpływie na środowisko

Pomożemy ci zmierzyć ślad środowiskowy twojego produktu, abyście ty i twoi klienci mogli podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe, zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.  

Wykorzystujemy metodę LCA, aby mierzyć ślad środowiskowy (PEF) produktu w całym jego cyklu życia, od chwili pozyskania wszystkich surowców i zasobów do końca cyklu.

To nie tylko może cię to upewnić, że sprzedajesz właściwe produkty, ale również uspokoi twoich klientów i dostarczy im szczegółowych informacji na temat żywności, którą kupują.

Nasze badania Taste Tomorrow pokazują, że klienci chcą wiedzieć, skąd pochodzi ich żywność i gdzie została wyprodukowana. To samo badanie potwierdziło, że 90% osób czyta opakowania produktów. Oferując swoim klientom takie informacje, dajesz im również spokój ducha i pokazujesz, że ci zależy.

Nasza gama produktów Plant Forward, obejmująca roślinne zamienniki nabiału, jaj i masła, stanowi wegańską alternatywę dla ulubionych przepisów twoich klientów oraz możliwość zmniejszenia twojego i ich śladu węglowego. 

Ponieważ potrzeby konsumentów się zmieniają, a my coraz bardziej chcemy angażować się w ratowanie naszej planety, wprowadziliśmy na rynek gamę produktów Plant Forward. Nasze badania LCA potwierdzają, że te alternatywne produkty mają znacznie mniejszy wpływ na środowisko.

  • Sunset Glaze, nasza alternatywa dla jajek, którymi smarujemy wierzch ciasta, ma wpływ na środowisko 2,5 raza mniejszy niż użycie prawdziwych jaj.
  • Ambiante, nasz krem dekoracyjny nie zawierająca nabiału, wykazała 2,2-krotnie niższy ślad środowiskowy w porównaniu z kremem na bazie produktów mlecznych.
  • Mimetic, nasza specjalistyczna alternatywa dla masła i tłuszczu, ma 3 razy mniejszy wpływ na środowisko niż masło mleczne. W perspektywie oznacza to, że na każdą tonę croissantów wyprodukowanych przy użyciu Mimetic przypada jedna tona zaoszczędzonego CO2. 

Poniższa grafika pokazuje, jak możemy ocenić, zrozumieć i zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, oferując innowacyjne rozwiązania. 

 

Bez poświęcania smaku czy jakości, możemy w prosty sposób wprowadzić zmiany dla lepszego jutra i zaoferować ci wskazówki, wsparcie i przepisy, które pomogą ci dokonać tej zmiany już dziś. 

Pozyskujemy surowce w odpowiedzialny sposób

Wiemy, że konsumenci interesują się tym, skąd pochodzi ich żywność, jak jest produkowana i jak jest pozyskiwana – i słusznie. Dla nas jest to równie ważne. 

Aby wytwarzać nasze wysokiej jakości produkty, pozyskujemy surowce z całego świata. Jesteśmy świadomi globalnego zapotrzebowania na te surowce oraz presji, jaką mogą one wywierać na środowisko i społeczności, dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby prowadzić otwarty dialog z osobami zaangażowanymi w nasz łańcuch dostaw, aby mieć pewność, że zaopatrujemy się w sposób odpowiedzialny.

Jest to dla nas kluczowe, aby każdego w naszym łańcuchu dostaw obowiązywały takie same standardy etyczne, co pozwoli nam zagwarantować w 100% odpowiedzialny proces produkcji i zaopatrzenia. Możemy dać tę gwarancję dzięki cyfrowej możliwości śledzenia, którą możesz udostępnić swoim klientom. Masz do tego dostęp i to od ciebie zależy, jak zaprezentujesz/udostępnisz tę informację. Niektórzy z naszych klientów decydują się na umieszczenie na swoich gotowych produktach kodu QR, który pokazuje konsumentom miejsce pochodzenia czekolady. Dostarcza on również informacji o rolniku, naszej współpracy z nim i naszym wkładzie w społeczność, co pozwala konsumentom zapoznać się z całą historią. W końcu każdy składnik ma swoją historię, a my się nią po prostu dzielimy. 

Więcej o naszym zobowiązaniu do odpowiedzialnego zaopatrzenia i konkretnych składnikach możesz przeczytać tutaj.

Poważnie traktujemy nasze podejście do zrównoważonego rozwoju i cały czas rozwijamy innowacyjne metody, które przyczynią się do lepszej przyszłości naszej planety. To my jesteśmy odpowiedzialni za pozytywny efekt domina u naszych klientów i konsumentów. Wiemy, że poprawa jakości naszych procesów i produktów mają bezpośredni wpływ na zrównoważone właściwości wyrobów gotowych naszych klientów, co pozwala im przyspieszyć realizację własnych ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju i w namacalny sposób zademonstrować konsumentom ich wiarygodność w tym zakresie.

 

Pozwól nam sobie pomóc i razem stwórzmy lepiej zrównoważoną przyszłość.