Czy na pewno wybieranie książki po okładce jest niezasadne?
Starannie dobrana zapowiedź wizualna stanowi niejako obietnice wnętrza.
Podobnie w przypadku produktów spożywczych - pierwsze wrażenie kształtuje sie w zaledwie kilka - kilkanaście sekund od zobaczenia produktu, którego jednym z kluczowych walorów estetycznych jest kolor. Wpływa on na nasze postrzeganie wypieków jako zachęcających do spożycia, apetycznych, intrygujących lub budzących ciekawość: bo jak smakuje szary lukier truskawkowy? Czy nadal truskawką?
Według badań kolor wpływa na nasz nastrój, wywołuje emocje, a co za tym idzie - sprzyja odruchowości wyborów. Kolor ma wpływ także na przypisanie smaku do produktu, a nawet wywoływanie określonych wspomnień i budzenie sentymentów - odgrywa więc znaczącą rolę w decyzjach zakupowych konsumentów.
Świadome stosowanie kolorów może przyczynić się nie tylko do odróżnienia produktów od konkurencji, ale także do wpływania na nastroje i uczucia - pozytywne lub negatywne - a co za tym idzie, na stosunek do niektórych produktów.
Milenialsi, czyli większościowi użytkownicy portali społecznościowych, w których królują publikacje związane z jedzeniem, doskonale wiedzą, czego potrzebują, by kreować piękny, budzący podziw i generujący zainteresowanie content. Wizualna atrakcyjność prezentowanych treści stanowi warunek konieczny do budowania pożądanego w sieci zasięgu i stanowi przestrzeń do samoistnie szerzącej się promocji produktów. Ważne jest, aby uchwycić emocjonalny aspekt wizualnej atrakcyjności.
Carat Coveflex to odpowiedź na trendy oraz nowe wymagania konsumentów, którzy szukają w cukierni nowych fascynujących doświadczeń, żywych kolorów oraz wyjątkowych kombinacji smakowych.