4 wrz 2023
1, 2, 3… tyle wystarczy, aby konsument zdecydował, że chce zjeść właśnie Twój wypiek. Zaledwie kilka sekund jest potrzebne do podjęcia takiej decyzji. Jak? Na podstawie wyglądu: jak Cię widzą, tak Cię zjedzą. Millenialsi i pokolenie Z kierują się w życiu aspektem wizualnym bardziej niż poprzednie pokolenia: to duża szansa na sukces dla tych, którzy chcą zaoferować konsumentom atrakcyjny produkt. W przypadku wypieków pomogą w tym polewy Carat Coverflex, wysokiej jakości estetyczne wykończenie, który otworzy nowe możliwości realizacji nawet dla najbardziej wymagających smakoszy.
Ten termin może brzmieć nieprzystępnie – nie musisz jednak zapoznawać się ze szczegółowym studium przypadku i naukowymi publikacjami. Istotne jest zainteresowanie się emocjami klienta, a konkretnie tym, jakie emocje wywołuje Twój produkt. Bo to właśnie uczucia zaważą na decyzji o zakupie i również one rządzą zachowaniem użytkowników mediów społecznościowych.
Wszystko to warto uwzględnić w procesie planowania efektu końcowego wypieku. Dlaczego? Aż 69% millenialsów* udostępnia zdjęcia jedzenia w mediach społecznościowych. Chęć dzielenia się posiłkami z innymi jest widoczna też wirtualnie: wspólnie z przyjaciółmi cieszyliśmy się w letnie popołudnie ciastem z owocami lub: jak co rano rozpoczynamy dzień z rogalikiem do ulubionej kawy. Takie obrazki często pojawiają się na Instagramie czy Facebooku. Na popularnych zdjęciach jedzenia do pewnego czasu można zauważyć pastelowe i minimalistyczne aranżacje, rustykalne palety barw. Pokolenie Z nazywa to aesthetics, czyli estetykami. Każda jest charakterystyczna, można je dobierać zależnie od humoru: tę romantyczną, nostalgiczną, energetyczną. Ważne jest, aby były dobrane w sposób autentyczny, bo to jedna z najistotniejszych wartości dla pokolenia Z.
Obecnie popularne są wyraziste kolory, nierzadko wręcz neonowe, oraz apetyczna obfitość dodatków. Widoczne w internecie preferencje mają przełożenie na dane: 86% respondentów** woli produkty o bardziej wyrazistym kolorze, jak wykazały badania przeprowadzone na grupie 600 konsumentów. To właśnie ta tendencja, na której mogą skupić się cukiernicy i piekarze. Idealną odpowiedzią na potrzeby takiego efektu są polewy Carat Coverflex, które zapewniają intensywność kolorów w wypiekach przy zachowaniu najwyższej jakości produktów.
Oczywistym jest więc, że obraz i kolor to klucz do sukcesu dla każdego cukiernika i piekarza. Patrząc na zdjęcia wyobrażamy sobie smak czy zapach, jednak prezentacja gotowego produktu w sklepie lub kawiarni za ladą również sprawia, że decydujemy się na zakup. Kolory powinny być więc oczkiem w głowie każdego, kto planuje stylizację wypieków, bowiem jednym z trendów konsumenckich 2023 roku jest właśnie atrakcyjność wizualna. Dane mówią same za siebie: od 60% do 92% decyzji zakupowych*** jest podejmowanych na podstawie kolorów. Dodatkowo, badanie opublikowane przez naukowców w czasopiśmie „Food Chemistry Advances”**** wykazało, że kolor jest kluczowym czynnikiem pobudzającym apetyt i pozwala dotrzeć do konsumenta.
Warto próbować eksponować te kolory, które w danym momencie roku są naturalne, jak maliny w okresie letnim. Polewa Carat Coverflex Magenta o smaku maliny to kolor roku 2023 Pantone, czyli właśnie mocno nasycony róż, znany jako magenta, powstał na bazie żywności barwiącej i pobudzi smakową wyobraźnię każdego wielbiciela tych kojarzonych ze słonecznym okresem owoców. Zimowa aura? To czas na dodanie sobie energii cytrusowymi odcieniami, w czym pomoże polewa Carat Coverflex Yellow o smaku cytrynowym i nasyconym, żółtym kolorze.
Nie bez powodu konkretne barwy są popularne wśród stylistów żywności. Żółty budzi skojarzenie z ciepłem i przyjaznością. Czerwony pobudza apetyt, a zieleń kojarzy się ze świeżością i zdrowiem. Tę wiedzę dobrze połączyć z wiedzą o trendach kolorystycznych w mediach społecznościowych. A badania wykazują*****, że to właśnie intensywne i wyraźne kolory jedzenia sprawiają, iż konsumenci postrzegają je nie tylko jako apetyczne, ale i zdrowe.
Puratos wychodząc naprzeciw trendom stworzył linie produktów, które doskonale wpisują się we współczesne potrzeby branży. Polewy Carat Coverflex pozwalają na uzyskanie nieoczywistych kreacji na talerzu i zaostrzają apetyt konsumentów na długo przed pierwszym kęsem. Jednocześnie cechują się wysoką elastycznością i łatwością wykorzystania w pracy z wypiekami. Cukiernicy dzięki polewom z linii Coverflex mają możliwość tworzenia apetycznych dzieł sztuki cukierniczej, które wyróżnią się pośród innych produktów zarówno na półce, jak i w social mediach, w których z przyjemnością ich zdjęcia opublikują dumni konsumenci. Polewy dostępne są w czterech smakach: cytrynowym, malinowym, pistacjowym i karmelowym. Carat Coverflex to tłuszczowe polewy cukiernicze, przeznaczone do różnorodnych wypieków: donuty, pączki, croissanty, wypieki tradycyjne i te nieoczywiste, babeczki, eklery - to tylko kilka z wielu możliwości. Polewy gwarantują uzyskanie nasyconych, estetycznych kolorów, które klienci kojarzą z konkretnymi, charakterystycznymi smakami, dzięki czemu wypieki z polewami Carat Coverflex zapadną im w pamięć.
*Food Navigator, USA, 2019, za: Taste Tomorrow
** Evaluating Color’s Impact in Food and Beverages - Sensient Food Colors : Sensient Food Colors
***Emerland Insight, za: Taste Tomorrow
****„Food Chemistry Advances”, październik 2022
*****„Antioxidants”, 12 (7), 2023