Polska: Oczekiwania konsumentów dotyczące produktów piekarniczych w "nowej normalności"

Epidemia koronawirusa wywarła głęboki wpływ na konsumentów, zmieniając ich życie, co jedzą i jak kupują. Aby zrozumieć te zmiany w zachowaniu i zaoferować naszym klientom pogłębioną wiedzę, Puratos prowadzi badania konsumenckie na całym świecie, aby dowiedzieć się, w jaki sposób produkty piekarnicze będą musiały się zmianiać i ewoluować, aby zaspokoić przyszłe potrzeby konsumentów w ramach „nowej normalności”.

Więcej higieny

Polscy konsumenci martwią się o swoje zdrowie osobiste i szukają gwarancji higieny. Nic dziwnego, że higiena dołączyła do elementów takich jak zdrowie, świeżość i smak jako kluczowe kryteria przy zakupie pieczywa. Sklepy i restauracje muszą odbudować zaufanie wprowadzając nowe procedury higieniczny zapewniającym bezpieczeństwo swoim klientom i pracownikom.

Zwycięskie produkty

Preferencje dotyczące produktów ewoluują, wzrasta zainteresowanie produktami, które są:

Zdrowe i przyczyniające się do wzmocnienia odporności. Konsumenci coraz częściej będą szukać składników, takich jak błonnik, ziarna i owoce, sięgając także ciasta o mniejszej zawartości tłuszczu i cukru.

Świeżo zapakowane z 1-2-dniowym terminem przydatności do spożycia, ponieważ produkty niezapakowane sprawiają, że wielu konsumentów czuje się niekomfortowo.

Dostarczające przyjemność jedzenia słodkie wypieki bardzo cenionymi będące nagrodą i ucieczką od codziennego stresu.

Lokalne, ponieważ obecnie uważane za bardziej godne zaufania.

Niedrogie, ponieważ większość rodzin spodziewa się uszczuplenia swoich budżetów domowych z powodu kryzysu i z większą uwagą będzie kupować żywność.

Zwycięskie kanały sprzedaży

Zmieniają się również zachowania zakupowe, a 2 kanały sprzedaży prawdopodobnie osiągną wyniki powyżej średniej po kryzysie.

  • Zakupy online znacznie wzrosły w czasie kryzysu i oczekuje się, że będą nadal rosły. Konsumenci stosują nowe procedury zakupów i decydują się na zakupy bez częstego odwiedzania fizycznych sklepów, ponieważ pomaga to wyeliminować ich obawy związne z bezpieczeństwem.
  • Rzemieślnicy i sieci piekarni to najbardziej zaufane miejsce zakupów pod względem higieny i bezpieczeństwa żywności w Polsce.

Bądź na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji od konsumentów.

W nadchodzących tygodniach i miesiącach będziemy nadal badać i gromadzić dogłębne informacje na temat globalnych i lokalnych zachowań konsumentów, postaw, wyborów i trendów związanych z kategoriami piekarniczą.

Pieczenie w domu

Pozostając w domu podczas blokady, 79% polskich konsumentów zajmowało się domowym wypiekiem, wśród których zdumiewające 93% twierdzi, że będzie kontynuować, a nawet będzie piec częściej w przyszłości. Korzyści, które widzą, są oczywiste: domowe pieczenie jest uważane za zdrowsze, oferuje wspaniały czas dla rodziny i pomaga kontrolować higienę.