Utrzymanie należytej higieny w piekarni/cukierni priorytetem w walce z COVID-19

Rządy na całym świecie uważają sektor medyczny i spożywczy za strategiczne sektory w czasie kryzysu. Ponieważ pomagasz społecznościom na całym świecie, dostarczając im niezbędnego jedzenia, jesteśmy społecznie odpowiedzialni za kontynuowanie naszych działań.

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19) konieczne jest zastosowanie dokładnych wytycznych dotyczących higieny. Aby pomóc Ci walczyć z wirusem i powstrzymać go, zebraliśmy listę dodatkowych środków ostrożności, które możesz podjąć.

Oczyść środowisko pracy

Utrzymanie odpowiedniej higieny zarówno dla klientów, jak i członków zespołu jest teraz priorytetem numer jeden. Dlatego ważne jest, aby zwrócić szczególną uwagę na czyszczenie powierzchni i przedmiotów dotykanych przez różne osoby, w tym:

  • terminali płatniczych
  • lad
  • blatów roboczych
  • biurek
  • klamek
  • kas fiskalnych
  • dozowników mydła
  • komputerów (klawiatur)


Wdrożenie harmonogramu czyszczenia powinno stać się częścią rutyny dla klientów i członków personelu.

Skup się na higienie osobistej

Aby wszyscy przestrzegali zasad higieny i zapobiegali rozprzestrzenianiu się wirusa Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zdecydowanie zaleca:

  • Myj często ręce mydłem, a następnie użyj środka dezynfekującego
  • Zachowaj przynajmniej 1 m odstępu od innych osób
  • Nie dotykaj oczu, uszu, nosa
  • Jeżeli kaszlesz lub kichasz, zasłoń twarz zgięciem łokcia lub chusteczką higieniczną. Chusteczkę następnie od razu wyrzuć do zamkniętego kosza.
  • Unikaj uścisków dłoni

Ponadto, aby uniknąć dotykania produktów rękami, stosuj szczypce  i rękawice higieniczne.

Zaleca się również, aby pracownicy i kontrahenci mieli dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą. Dozowniki ze środkami dezynfekującymi powinny być umieszczone w widocznych miejscach.

Możesz także przypominać innym o najlepszych praktykach, poprzez plakaty promujące mycie rąk (wykorzystując rekomendacje zamieszczone na stronie WHO). 

Pomóż zachować odpowiednią odległość

Jednym skutecznym rozwiązaniem ograniczającym rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa jest zachowanie odpwiedniej odległości od innych osób.

Aby pomóc i zbudować zaufanie wśród klientów, możesz:

  • Promować płatności zbliżeniowe i umożliwić szybki odbiór produktów w wyznaczonych miejscach
  • Wprowadzić politykę, aby klienci znajdowali się w odległości jednego metra od siebie. Wprowadź odpowiednie oznaczenia na podłodze - na przykład taśmą - aby zdyscyplinować i uspokoić klientów.
  • Pozostawić wystarczającą ilość miejsca dla wchodzących i wychodzących oraz ustal zasadę „jeden odchodzi, jeden podchodzi”.
  • Ograniczyć liczbę klientów w zależności od wielkości Twojego sklepu. Użyj komunikacji na drzwiach, aby wskazać maksymalną liczbę osób.

Bądź transparentny i pełen empatii

Wszyscy mają teraz problemy z przewidzeniem przyszłej i zrozumieniem obecnej sytuacji. Twoi pracownicy i klienci zrozumieją, że to samo dotyczy Ciebie. Utrzymaj ich zaufanie i pomóż im zachować spokój, będąc szczerym i przejrzystym na temat sytuacji i podchodź do tego z empatią.


Utrzymując otwartą komunikację, ludzie mogą sobie nawzajem pomagać lub wymyślać nowe pomysły na jeszcze lepsze radzenie sobie w tej wyjątkowej sytuacji.

Więcej informacji o tym, jak Puratos mierzy się z COVID-19

Zgodnie z wytycznymi władz lokalnych na całym świecie, Puratos podjął wszelkie wewnętrzne środki niezbędne do poprawy zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników i partnerów biznesowych, a także do dalszego zapewniania produkcji i dostaw naszych produktów do wszystkich naszych klientów.

Jeśli masz jakieś pytania,  odwiedź naszą stronę lub skontaktuj się z nami.

Ten artykuł oparty jest na bieżących informacjach i będzie odpowiednio aktualizowany.